Un studiu efectuat în perioada iunie-iulie 2009, de catre compania de marketing direct şi call center Linea Directa Communications, arată că 23,9 % dintre respondenţi au menţinut bugetul de marketing la nivelul celui din 2008, în timp ce 13,55 % au crescut bugetele pentru a-şi creşte cota de piaţă.
La pol opus, 13,55% din respondenţi au redus bugetele de marketing şi promovare cu 30-50% şi doar 6,78% au avut modificări semnificative de peste 50%. Companiile din industrii precum cele financiar- bancar, FMCG şi pharma au alocat cele mari bugete în marketing, sume ce depăşesc 250.000 de euro. La polul opus, cele mai mici bugete de marketing şi comunicare se regăsesc în sectorul energetic, auto, turism şi IT. Aceşti bani sunt cheltuiţi în special în campaniile de mass marketing, în promovarea online, în distribuţia de cataloage, mailing şi PR. În schimb, cele mai mici bugete sunt alocate pentru emailing, telemarketing, pentru trimiterea de SMS-uri şi mobile marketing.
Ca si canale de comunicare, cele mai folosite sunt e-mailingul, distribuţia de cataloage, mailingul adresat. Apoi urmează canalele "clasice de Mass Marketing" (TV, ziare), după care avem drop mailul, telemarketingul, mobile marketingul, internetul (prin folosirea bannerelor, blogurilor, a reţelelor sociale etc) şi PR-ul, canale considerate a fi cel mai puţin importante.
Conform studiului, companiile urmăresc prin campaniile de marketing pe care le organizeaza în primul rând creşterea numărului clienţilor şi a volumului de vânzări, loializarea clienţilor existenţi şi creşterea notorietăţii. Totodată se are în vedere dezvoltarea bazelor de date spre a fi utilizate ulterior în campaniile de comunicare, maximizarea clienţilor prin vânzări adiţionale, precum şi repoziţionarea anumitor branduri sau produse.
În România, în ultimul timp s-a tot vorbit de spre outsourcing, ca o măsură de reducere a costurilor pentru companii. În ceea ce priveşte activităţile de marketing direct, doar 36,51% din companiile participante la studiu apelează la un prestator de servicii. Cei ce nu folosesc outsourcingul susţin că nu fac acest lucru fie pentru că deţin intern resursele necesare pentru a îndeplini aceste operaţiuni, fie nu-şi permit acest lucru pentru că au bugete de comunicare reduse, fie nu deţin suficiente informaţii cu privire la procesul de externalizare, în ce constă el şi ce beneficii aduce