În condiţiile în care traficul fluvial de mărfuri a crescut considerabil după declanşarea conflictului din Urcraina, pentru desfăşurarea în bune condiţiia navigaţiei pe Dunăre, Europa se confruntă cu lipsa a 50.000 de marinari potrivit statisticilor, a declarat Lucian Georgescu, rectorul Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi, pentru DC Business.
El a precizat că de lipsa de personal navigant suferă toate ţările riverane Dunării, toate având nevoie în următarii doi ani de marinarii respectivi. Rectorul Universităţii Dunărea de Jos a arătat că deficitul actual de personal navigant pentru traficul fluvial a fost cauzat de scăderea volumelor de marfă transportate pe Dunăre, ceea ce s-a concretizat în lipsa programelor de formare profesională a marinarilor respectivi. La acest lucru a contribuit şi desfiinţarea liceelor de marină şi lipsa navelor, din vasele care circulă pe Dunăre, doar o mică parte aparţinând companiilor din ţara noastră.
În privinţa formării profesionale a marinarilor fluviali, Lucian Georgescu a arătat că Rexdan este singura navă de cercetare care a fost construită şi dotată integral în România din anul 1990 şi până în prezent.
Declaraţiile rectorului Universităţii Dunărea de Jos sunt alarmante ţinând cont că oficialii de la Kiev declară că doresc să dubleze volumul de mărfuri exportat de Ucraina via România (de la 2 milioane tone metrice de mărfuri lunar la 4 milioane tone metrice de mărfuri) şi că, pentru dublarea acestui volum, nu vor folosi Portul Constanţa, ci transportul fluvial de mărfuri pe Dunăre, către statele europene din vestul ţării noastre.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2023, 20:04)
Ce mai circulație o fi pe Basrtroe,
Adio Delta Dunarii