Ministerul Public arată care au fost criteriile, condiţiile şi documentele solicitate de Ministerul Justiţie, pentru procedura de numire a procurorului general în 2016, atunci când Augustin Lazăr a fost numit în această funcţie.
Ministerul Public a transmis, astăzi, un comunicat de presă în care arată "care au fost «Criteriile, condiţiile şi documentele solicitate de către Ministerul Justiţiei pentru desfăşurarea procedurii de numire, în aprilie 2016, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - procedură legală şi transparentă», urmare a afirmaţiilor manipulatorii lansate în mass-media".
În document apar criteriile pentru ocuparea funcţiei de Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi calendarul procedurii (estimativ).
În ceea ce priveşte criteriile pentru ocuparea funcţiei de Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt menţionate Criterii de integritate: Obiectivitate şi imparţialitate în exercitarea funcţiei, având ca unic temei legea, fără a da curs presiunilor şi influenţelor de orice natură; Respectarea standardelor de conduită conforme cu demnitatea şi onoarea profesiei, standarde etice ridicate şi capacitate de decizie obiectivă şi absenţa oricărui conflict care ar putea dăuna interesului public de înfăptuire a justiţiei sau de apărare a intereselor generale ale societăţii.
De asemenea, sunt trecute Criterii de profesionalism: Condiţii prevăzute de lege (Vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, Calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, Nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani) şi Condiţii privind aptitudini specifice funcţiei (Capacitatea de a organiza activitatea Ministerului Public, pentru o bună administrare a justiţiei, Viziune managerială, Experienţă profesională relevantă, Capacitatea decizională şi asumarea răspunderii, Capacitatea de gestionare a situaţiilor de criză, Motivarea, Capacitatea de relaţionare şi comunicare).
În comunicatul Ministerului Public apare şi calendarul estimativ al procedurii din 2016: Transmitere către PÎCCJ a scrisorii de depunere a candidaturilor - 17 februarie; Termen limită pentru primirea candidaturilor - 16 martie; Dialog cu ministrul justitiei - 18 - 22 martie; Transmiterea propunerii la CSM pentru aviz - 23 martie; Calendarul procedurii la CSM urmează a fi publicat de acesta. Propunerea Ministrului Justiţiei către Preşedintele României va fi transmisă până la data de 22 aprilie 2016, mai scrie în comunicat.
De asemenea, în comunicatul Ministerului Public se găseşte adresa nr. 1/5515/17.02.2016 a Ministerului Justiţiei, conform căreia candidaţii la funcţia de procuror general trebuia să depună următoarele documente, în vederea candidaturii: CV, conform modelului european, şi o scrisoare de intenţie, de maxim două pagini, care să cuprindă o scurtă prezentare a candidatului, detalii relevante despre experienţa profesională (experienţă în activitatea managerială, în investigarea unor cauze complexe sau în activitatea judiciară), calităţile care îl recomandă pentru ocuparea funcţiei.