"Lloyds Banking Group" Plc, cel mai mare creditor ipotecar britanic, a reuşit să facă oferte de despăgubire doar către şapte din cei 67 de clienţi, victime ale unei scheme majore de fraudă în cadrul căreia au fost pedepsite cu închisoarea şase persoane, anul acesta. "Lloyds" a informat, vineri, că este pe punctul să mai facă propuneri către alţi opt clienţi.
Amintim că, în luna februarie, foşti bancheri ai HBOS au fost trimişi în închisoare pentru diverse infracţiuni în urma unui proces care a durat cinci luni. Aceştia au fost găsiţi vinovaţi de înşelăciune care implică credite frauduloase.
Bancherii în cauză le-au solicitat companiilor cu probleme financiare să angajeze un consultant pentru audit, ca o condiţie pentru obţinerea împrumutului, fiind obligaţi să achite comisioane mari în schimbul acestor servicii. În unele cazuri, companiile au fost nevoite să predea către consultanţi chiar proprietatea companiei.
Grupul "Lloyds" şi-a impus ca termen finele lunii iunie pentru despăgubirea victimelor cu 100 de milioane de lire sterline, iar acum şi-a exprimat "dezamăgirea" din cauză că acest proces durează atât de mult.
Adrian White, directorul de operaţiuni al "Lloyds" pentru segmentul comercial, a declarat la finele săptămânii trecute: "Suntem dezamăgiţi că ofertele durează mai mult decât speram, dar suntem hotărâţi să facem tot ce putem ca să-i sprijinim pe cei afectaţi".
În luna aprilie, grupul "Lloyds" a anunţat că va face aceste despăgubiri după ce a fost supus presiunilor şi acuzat că a reacţionat prea încet la plângerile de la clienţi.
Banca a precizat, atunci, că va acorda plăţi în funcţie de fiecare caz, ca să ajute astfel victimele aflate în dificultate financiară. Totodată, aceasta a decis să numească un avocat independent care să analizeze dacă banca a investigat în mod corespunzător cazul.
Potrivit "Lloyds", despăgubirile sunt menite să acopere pierderile economice, suferinţa şi neplăcerile cauzate de fraudă.
Numeroase persoane juridice implicate în schemă au fost lichidate, ceea ce a generat disponibilizări şi dificultăţi financiare. Doi foşti bancheri ai HBOS, bancă salvată de "Lloyds" printr-o preluare susţinută de stat, în 2008, au ajutat la sifonarea de bani, afectând clienţii acesteia.
Autoritatea britanică pentru Conduită Financiară a anunţat că reia investigaţia în acest caz, care a fost suspendată în 2013, în aşteptarea rezultatului anchetei Poliţiei.