Modelul Logan Pick-Up este disponibil în reţeaua comercială Dacia începând din această lună, anunţă un comunicat al companiei. Preţul de achiziţie al noului model începe de la 7.250 euro (TVA inclus).
De mai mulţi ani, piaţa vehiculelor pick-up este ignorată în Europa de majoritatea constructorilor de automobile. Sunt disponibile doar câteva modele pick-up de mare gabarit, precum Nissan Navara. În schimb, oferta în segmentul vehiculelor pick-up de mici dimensiuni este aproape inexistentă, spre deosebire de situaţia existentă pe alte continente.
În 2008, Logan Pick-Up va fi comercializat in România, Bulgaria si Turcia iar incepând cu 2009, modelul va fi comercializat şi pe alte pieţe.
Dacia Logan Pick-Up se alătură familiei de modele Logan, familie care cuprinde deja o berlină, un break şi o versiune utilitară. Produs la uzina de la Mioveni, Logan Pick-Up a fost conceput pentru a răspunde aşteptărilor unei categorii largi de utilizatori, de la micii antreprenori şi comercianţi până la clienţii aflaţi în căutarea unui vehicul pentru escapade în timpul liber. Logan Pick-Up dispune de toate atu-urile specifice gamei Logan. Noul model este echipat cu motoare pe benzină sau diesel de origine Renault şi preia baza rulantă a modelului Logan MCV. Vehicul robust şi modern, Logan Pick-Up se remarcă şi prin latura sa practică, unul dintre atributele fundamentale ale familiei Logan. Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o benă a cărei lungime de încărcare este de 1,80 m şi a cărei sarcină utilă este de 800 kg. În plus, cabina dispune de un spaţiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat în spatele scaunelor.
Intervalul de timp între revizii a crescut de la 10.000 la 15.000 km pe an în cazul motorizărilor pe motorină, în timp ce în cazul motorizării pe benzină, intervalul a crescut de la 15.000 la 20.000 de km sau la un an.
1. Atu-uri specifice gamei Logan
Un element cheie: robusteţea
Logan Pick-Up preia atributele care au contribuit la succesul familiei Logan. La proiectarea noului vehicul s-a urmărit păstrarea calităţilor de robusteţe şi simplitate ale celorlalte versiuni Logan. Materialele utilizate la interior - planşa de bord, panouri de portiere, tapiţerie - au fost alese pentru soliditatea lor şi pentru buna rezistenţă în timp, un parametru esenţial pentru un vehicul cu vocaţie utilitară cum este Logan Pick-Up.
La exterior sunt preluate toate elementele prezente pe celelalte modele Logan: ceara injectată în cavităţi şi chitul de etanşeitate oferă protecţie la exterior, iar partea de dedesubt a maşinii beneficiază de o protecţie întărită.
Pentru o mai bună protecţie împotriva coroziunii, panourile portierelor şi pavilionul sunt realizate din tablă galvanizată. În funcţie de versiune, Logan Pick-Up beneficiază de bandouri de protecţie la nivelul portierelor.
Dacia Logan Pick-Up preia de la modelele anterioare suspensiile înălţate, garda la sol mai ridicată, cât şi protecţia grupului motopropulsor. Introdus pentru prima oară pe Logan MCV, dispozitivul de protecţie a cutiei de viteze şi a transmisiilor împotriva prafului se regăseşte şi la Logan Pick-Up.
Bena, cu o capacitate de încărcare de până la 800 kg, este unul dintre punctele forte ale modelului Logan Pick-Up. Un ornament din plastic, care rezistă la sarcini de până la 100 kg, protejează marginea superioară a benei. În ceea ce priveşte oblonul de închidere al benei, acesta poate suporta, în poziţia rabatată, o încărcătură de până la 300 kg, valoare demnă de vehiculele pick-up de mari dimensiuni.
Planşeul benei, părţile sale laterale şi peretele de închidere a cabinei sunt realizate din tablă din oţel tratată împotriva coroziunii. În plus, un dispozitiv de evacuare a apei prin două conducte de scurgere specifice permite evitarea stagnării apei de ploaie în benă.
Un vehicul construit pentru siguranţă
Logan Pick-Up beneficiază de acelaşi nivel de siguranţă activă şi pasivă întâlnit la Logan MCV. Reamintim faptul că platforma familiei Logan (B0) este derivată din platforma utilizată de Alianţa Renault Nissan pentru modelele Modus, Clio II, Clio III şi Nissan Micra. Puntea faţă, derivată din cea a modelului Clio II, este de tip pseudo MacPherson cu braţ triunghiular şi cadru ne-filtrat. Puntea spate, întărită, preia conceptul de osie în formă de H cu profil deformabil şi epură programată, comun celorlalte vehicule ale platformei.
Vehiculul este conceput pentru a face faţă celor mai dificile drumuri, datorită arcurilor elicoidale şi amortizoarelor verticale. În plus, şasiul este echipat, în serie, cu o bară anti-ruliu în faţă. Toate aceste elemente fac din Dacia Logan Pick-Up un vehicul sigur în orice condiţii.
Frânarea este asigurată de frâne cu discuri ventilate în faţă şi tamburi în spate. Versiunile prevăzute cu ABS sunt echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultimă generaţie cu repartitor electronic de frânare EBV, care este disponibil şi pe modelul Renault Mégane II.
În termeni de securitate pasivă, Logan Pick-Up este echipat standard cu airbag frontal şofer şi opţional cu airbag frontal pasager. Sistemul de reţinere este compus din centuri de siguranţă dotate cu 3 puncte de fixare. Logan Pick-Up beneficiază de experienţa recunoscută a ingineriei Renault în materie de rezistenţă la şocuri şi de disipare a energiei cinetice. În caz de şoc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizează îmbinarea elementelor mecanice. Planşa de bord constituie un element important al dispozitivului de protecţie. Structura sa de tip fagure, din polipropilenă, un material cu o mare capacitate de absorbire a şocurilor, reduce consecinţele impactului asupra genunchilor, în caz de şoc.
Elementele de întărire din zona planşeului faţă protejează membrele inferioare ale ocupanţilor. În caz de şoc lateral, structura stâlpului median protejează bazinul, completând eforturile care au fost depuse pentru a întări rezistenţa laterală a scaunelor şi a elementelor de întărire din uşi.
O gamă de motorizări moderne şi fiabile
Logan Pick-Up este echipat cu un propulsor pe benzină 1,6 MPI şi o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibilă în două variante de putere : 70 CP şi 85 CP. Toate aceste motorizări provin din gama Renault.
Motorul pe benzină 1.6 MPI, afişează o putere maximă de 64 kW (90 CP) la 5 500 rot/min şi un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min, răspunzând perfect criteriilor de robusteţe şi de uşurinţă a întreţinerii, care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. În plus, acest motor se distinge prin cuplul semnificativ încă de la regimuri joase. Primele trei rapoarte ale cutiei de viteze sunt scurte, favorizând demarajul şi reprizele la viteză redusă sau atunci când vehiculul este încărcat. Rapoartele superioare privilegiază consumul şi confortul acustic. Astfel Logan Pick-Up echipat cu motorul 1.6 MPI afişează un consum de 8,1 l/100 km în ciclu mixt.
Adevărată referinţă în materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la bază cea mai modernă tehnologie. Este echipat cu un sistem de injecţie directă common rail de generaţia a doua, care oferă confort, supleţe în utilizare şi un consum foarte redus.
În varianta de 50 kW (70 CP), motorul 1.5 dCi oferă un cuplu de 160 Nm la 1 700 rot/min, 85% fiind disponibil între 1 500 şi 3 500 rot/min. În varianta de 63 kW (85 CP), motorul atinge un cuplu maxim de 200 Nm începând de la 1 900 rot/min, 90% fiind disponibil de la 1 500 rotaţii. Cutia de viteze mecanică în 5 trepte este perfect lubrifiată. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Demarajele şi reprizele sunt energice, chiar şi atunci când vehiculul este încărcat.
Datorită acestor caracteristici, motorizările 1.5 dCi sunt perfect adaptate pentru regimul de exploatare intens de tip vehicul utilitar al Logan Pick-Up. În plus, nivelul consumului şi cel al emisiilor de CO2 sunt deosebit de reduse. Astfel, Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP consumă doar 5,2 l/100 km în ciclu mixt, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depăşeşte 137 g/km. Aceste valori, foarte reduse pentru un vehicul cu mare capacitate de încărcare, cum este Logan Pick-Up, contribuie în mod direct la îndeplinirea unuia dintre angajamentele Contractului Renault 2009, care vizează comercializarea, la orizontul anului 2009, a unui milion de vehicule care emit mai puţin de 140 g/km de CO2.
Cu un rezevor de 50 de litri, Dacia Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP oferă o autonomie de referinţă care se apropie de 1000 km.
Îmbunătăţirile tehnologice aduse atât motoarelor pe benzină cât şi motoarelor diesel disponibile pe Dacia Logan Pick-up permit creşterea semnificativă a intervalului de timp între revizii. Pentru vehiculele echipate cu motor diesel 1.5 dCi 70 CP sau cu motor 1.5 dCi 85 CP, revizia se va face la 15.000 km în loc de 10.000 km pe an (adică 6 "schimburi de ulei" în loc de 10 la 100.000 km). În cazul motorizărilor pe benzină, intervalul se măreşte de la 15.000 km la 20.000 km sau la un an. Toate aceste îmbunătăţiri reduc semnificativ costurile de întreţinere, lucru deosebit de avantajos, mai ales pentru flotele companiilor.
2. Un pick-up practic şi confortabil
Un habitaclu ingenios
Cabina modelului Logan Pick-Up a fost concepută pentru a fi cât mai practică şi confortabilă pentru persoanele aflate la bord. Habitaclul, derivat din cel al modelelor Logan berlină şi Logan MCV, oferă un spaţiu generos, comparabil cu cel al unor vehicule din clasa medie şi asigură un confort demn de cel al unei berline.
Poziţia la volan şi ergonomia comenzilor sunt identice celorlalte modele din familia Logan. Vizibilitatea, atât în direcţia de mers, cât şi spre spatele vehiculului este de un nivel foarte bun.
Logan Pick-Up dispune de numeroase posibilităţi de depozitare. Pe lângă torpedo şi spaţiile de depozitare din portiere sau de la baza consolei centrale, ocupanţii vehiculului au la dispoziţie o zonă de depozitare cu capacitatea de aproape 300 de litri, situată în spatele scaunelor. Uşor accesibilă, prin simpla basculare a spătarului unuia dintre cele două scaune, aceasta zonă de încărcare poate adăposti obiecte din cele mai diverse. Deasupra acestui spaţiu de depozitare, lângă uşi, pentru a nu jena vizibilitatea, se află două cuiere care permit agăţarea hainelor de lucru. La toate acestea se adaugă plasa de pe peretele de separare a cabinei, din spatele scaunelor.
Pentru a proteja habitaclul împotriva pătrunderii accidentale a încărcăturii aflată în benă, luneta spate este echipată cu un cadru metalic de protecţie. Acest dispozitiv de siguranţă este omologat corespunzător normelor europene valabile pentru vehiculele utilitare.
Un pick-up inovant
Prin definiţie, Dacia Logan Pick-Up propune o înălţime de încărcare cvasi-nelimitată, care, alături de celelalte dimensiuni ale sale, vine în sprijinul celor mai exigenţi antreprenori şi comercianţi. Cu o lungime de încărcare de peste 1,80 m şi o lăţime maximă de încărcare de 1,37 m, Logan Pick-Up oferă prestaţii comparabile cu cele ale vehiculelor pick-up de dimensiuni mari. Când oblonul din spate este coborât, pragul de încărcare nu depăşeşte 64 cm, ceea ce face ca operaţiunile de încărcare sa fie mult uşurate.
Treapta dispusă în partea inferioară a oblonului permite un acces rapid şi uşor al utilizatorului la interiorul benei. În total, bena dispune de nu mai puţin de 16 puncte de ancorare, care permit fixarea solidă a oricărei încărcături.
Ornamentul situat pe conturul superior al benei este prevăzut cu câte 4 puncte de fixare pe fiecare latură. Alte două dispozitive de fixare sunt disponibile pe cadrul metalic de protecţie al lunetei. În sfârşit, 6 inele de ancorare sunt plasate pe planşeul benei.
Cu excepţia elementelor aflate pe cadrul de protecţie al lunetei, toate celelalte puncte de ancorare a încărcăturii sunt disponibile, în serie, chiar de la primul nivel de echipare.
Având în vedere importanţa pe care clienţii de Dacia Logan Pick-Up o acordă polivalenţei acestui vehicul, acesta poate fi adaptat prin carosare transportului frigorific, izoterm sau unei structuri de mare volum. În acest sens, au fost prevăzute acorduri cu carosieri, care vor propune soluţii adaptate nevoilor fiecărui client.
O gamă simplă şi accesibilă
Dacia Logan Pick-Up dispune de două nivele de echipare. Primul nivel, care include în echiparea de serie airbag şofer şi scaun pasager rabatabil, poate fi echipat cu motorizările pe benzină 1.6 MPI şi diesel 1.5 dCi 70 CP.
Nivelul Pack Confort va oferi suplimentar echipamente precum direcţie asistată, închidere centralizată, retrovizoare reglabile din interior sau baghete de protecţie laterală. Acest nivel de echipare poate fi asociat cu toate cele trei motorizări disponibile pe gama Logan Pick-Up : benzină 1.6 MPI şi diesel 1.5 dCi 70 CP şi 85 CP.
Opţional, vehiculul poate fi echipat cu aer condiţionat, radioCD, pack siguranţă (ABS + airbag pasager) sau pack electric (geamuri electrice + telecomandă uşi).
Dacia Logan Pick-Up beneficiază de o gamă largă de accesorii: suprastructură din fibră de sticlă, kit de protecţie laterală a benei, dispozitiv de compartimentare a benei (load organizer), dispozitiv de remorcare, senzor de parcare. Pentru interior vor fi disponibile accesorii precum sistem de navigaţie GPS, cotieră centrală, huse şi covoraşe.
3. O piaţă potenţială importantă
Logan Pick-Up se adresează în primul rând întreprinzătorilor şi micilor comercianţi care se află în căutarea unui vehicul utilitar simplu şi practic. Complementar, acesta se adresează şi persoanelor care îşi doresc un vehicul dedicat escapadelor în aer liber, la mare sau la munte. Polivalenţa în utilizare, robusteţea şi preţul accesibil sunt atu-uri care acoperă o gamă largă de utilizatori.
Al patrulea vehicul din gamă produs la uzina din Mioveni
Dacia Logan Pick-Up va fi produs in Romania, la uzina din Mioveni, mare parte din piesele componente fiind comune cu cele de pe Logan MCV şi Logan VAN. Cu mai puţin de 100 de piese specifice, Dacia Logan Pick-Up est produs pe aceeaşi linie de fabricaţie ca şi Logan berlină, Logan MCV şi Logan VAN. În departamentul de caroserie a fost creată o linie de montaj 100% manuală, pentru piesele specifice şi montajul general.
Suma totală investită în acest proiect a fost de 51 de milioane de euro, din care 22 de milioane au fost alocate dezvoltării produsului şi 29 de milioane fabricaţiei.
În 2007, au fost investiti 100 de milioane euro în uzină pentru a mări capacitatea de producţie de la 235 000 de unităţi în 2006 la 350 000 în 2008. La finalul lucrărilor din luna august, uzina şi-a mărit cadenţa de la 42 la 60 de vehicule/oră.
Peste 230 000 de vehicule Dacia comercializate în 2007
Cu 230 000 vehicule comercializate în 2007, Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 17,4% faţă de 2006. Anul 2007 a marcat o etapă importantă în dezvoltarea Dacia, odată cu lansarea modelului Logan MCV pe 33 de pieţe şi ca urmare a comercializării modelului Logan VAN în România şi Bulgaria. La mai puţin de un an şi jumătate de la lansarea sa în România, versiunea break a gamei Logan, Logan MCV, reprezintă peste o treime din vânzările mărcii (81 000 de Logan MCV comercializate la finele anului 2007).
În 2008, Dacia îşi continuă expansiunea, cu producţia în uzina de la Mioveni, a modelului Logan Pick-Up şi a unui nou model, bicorp, derivat din Renault Sandero.