În perioada 7-8 iunie a.c. s-a desfăşurat la Vilnius cea de-a şasea ediţie a competiţiei lituaniene de advertising Adrenalinas 2008. Aici au fost premiate cele mai creative campanii de publicitate locale, grupate pe 13 categorii, ce au inclus proiecte new media şi online.
Competiţia a fost jurizată de un board alcătuit din cinci membri ai comunităţii locale şi cinci publicitari din străinătate (România, Polonia, Letonia şi SUA), România fiind reprezentată de Andreea Chirică, Group Creative Director Lowe & Partners.
"Am fost onorată să particip şi m-am bucurat să constat că nivelul lucrărilor înscrise a fost mai ridicat decât mă aşteptasem. Chiar dacă Adrenalinas e un festival local, a fost plăcut să observ că publicitatea de bună calitate nu are legătură cu specificul naţional (şi nici măcar regional) şi poate fi apreciată de un juriu compus din oameni proveniţi din spaţii culturale atât de diferite.", declară Andreea Chirică.
În opinia Andreei, actuala ediţie a festivalului lituanian Adrenalinas a prezentat un volum considerabil de proiecte de succes, în special în categoria spoturilor publicitare pentru TV.
În competiţia Adrenalinas 2008 s-a înscris peste 300 de proiecte publicitare locale, premiul pentru cea mai creativă agenţie pe 2007 revenind MILK pentru proiectul "DETEKTORIUS". Din punct de vedere al clienţilor consumatori de servicii publicitare, vedetele festivalului au fost companiile de telefonie mobilă - OMNITEL a primit distincţia "Clientul Anului".
"Specialiştii în comunicare publicitară de peste hotare au jucat un rol extrem de important în cadrul festivalului datorită gradului de obiectivitate cu care au evaluat proiectele înscrise. Participare lor, alături de experţii locali, a fost o experienţă profitabilă pentru lituanieni, oferindu-le oportunitatea de a-şi deschide orizonturile", declară oficialii din Asociaţia Companiilor de Comunicare din Lituania, care au organizat festivalul Adrenalinas.