Industria europeană de automobile ar putea fi sancţionată cu amenzi de până la 15 miliarde de euro din cauza emisiilor de carbon, pe fondul scăderii cererii pentru vehicule electrice, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, potrivit Reuters.
Conform acestuia, producătorii de automobile se confruntă cu ţinte mai stricte privind emisiile de CO2 în UE în 2025, deoarece limita medie de emisii pentru vânzările de vehicule noi scade la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024.
"Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunţe la producţia a peste 2,5 milioane de vehicule", a declarat de Meo.
"Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto", a afirmat Directorul General al Renault.
Depăşirea limitelor de dioxid de carbon ar putea duce la amenzi în valoare de până la 95 de euro pentru fiecare gram/km de CO2 în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro.
"Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile", a explicat şeful Renault.
Conform Reuters, în luna iulie a acestui an, Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV.
Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
"Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", declara Luca de Meo în luna iulie a acestui an.