• Compania şi-a inaugurat ieri sediul din Cluj-Napoca
"Nokia Entreprises Solutions" Cluj-Napoca a prezentat ieri câteva dintre produsele software cu care este prezentă pe piaţă. Divizia clujeană a companiei finlandeze a apărut prin preluarea, în cursul anului trecut, a companiei "Intellisync". Cei 110 angajaţi de la Cluj sunt în mare parte programatori care se ocupă de crearea şi dezvoltarea unor produse software pentru operatori, companii, dar şi utilizatori individuali.
David Bechtel, Director "Product Development Nokia Enterprise Solutions" România, a declarat că soluţiile oferite de companie sunt generalizate, astfel că cele trei tipuri de servicii pot fi utilizate separat sau împreună. "Produsele noastre se încadrează într-un aşa numit kit de prim ajutor. Vrem ca ele să fie cît mai accesibile pentru a putea fi folosite de o gamă mare de utilizatori, indiferent de pregătirea lor", a spus Valentin Deac, Senior Engineering Manager pentru operaţiunile din Cluj-Napoca. Domnia sa a recunoscut că, deşi în ultima perioadă "Nokia Entreprise Solutions" a încheiat contracte cu 35 de noi operatori şi a vândut peste 2 milioane de "Nokia Eseries", niciunul dintre clienţii mari nu sunt din România. "Soluţiile noastre se vând mai ales în exterior. Avem, de exemplu, un produs care este folosit de peste un milion de utilizatori în cadrul companiei Dokomo din Japonia. În România nu avem încă contracte cu niciun operator sau companie", a subliniat domnul Deac. Produsele "Nokia Entreprise Solutions" pot fi achiziţionate şi în ţara noastră prin intermediul unui resaler din Bucureşti. Noul centru Nokia de la Cluj găzduieşte o parte din echipa globală de Cercetare şi Dezvoltare.