Programul de reabilitare a căii ferate Craiova-Calafat va influenţa pozitiv creşterea capacităţii de transport de mărfuri şi consolidarea relaţiilor economice între România şi Bulgaria, potrivit domnului Marius Chiper, directorul general al CFR SA.
Domnia sa a precizat: "Modernizarea infrastructurii feroviare în partea de sud a ţării, o zonă cu mare potenţial economic, este o prioritate a CFR SA".
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi Asocierea CONSIS PROIECT S.R.L. - BAICONS IMPEX S.R.L. au semnat contractul de Revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat, arată un comunicat de presă trimis redacţiei.
Potrivit sursei citate, scopul acestui contract de achiziţie publică este stabilirea variantei optime pentru reabilitarea liniei de cale ferată de la Craiova la Calafat la standarde europene, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de operare pe o lungime totală de circa 107 km şi asigurarea Specificaţiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI) pe teritoriul României.
Compania transmite că obiectivul general al proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova-Calafat constă în elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru linia electrificată în sistem de alimentare de 25 kV, controlată de un sistem care să asigure cerinţele de interoperabilitate specificate în normele STI, pe baza previziunilor cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional.
Sursa de finanţare a contractului de Revizuire a Studiului de Fezabilitate este asigurată din fonduri nerambursabile CEF, în proporţie de 85% şi 15% fonduri de la bugetul de stat, durata de valabilitate a contractului, în valoare de 3,9 milioane lei, fiind de 20 de luni.
Reabilitatrea liniei de cale ferată Craiova - Calafat este parte a proiectului global de modernizare a tronsonului feroviar Arad - Timişoara - Caransebeş - Craiova - Calafat, parte componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean pe teritoriul României.