MARIUS ŞTEFAN, CO-FONDATOR AUTONOM: "Mediul de afaceri se uită cu îngrijorare la ce se întâmplă în zona publică"

MIHAI GONGOROI
Ziarul BURSA #Companii / 20 mai 2020

Ştefan: "Nu ştiu cât de publică e informaţia, dar Dacia mai are comenzi doar până la finalul lunii iunie pe piaţa europeană"

Mediul de afaceri se uită cu îngrijorare la ce se întâmplă în zona publică şi există o frustrare, deoarece nu se fac aceleaşi eforturi ca în sectorul privat pentru repornirea economiei, a declarat, ieri, în cadrul unei video-conferinţe pe probleme de economie, Marius Ştefan, antreprenor şi co-fondator al grupului Autonom International, lider pe piaţa de leasing operaţional şi rent-a-car.

Acesta a precizat: "Eu mă uit cu îngrijorare la ce se întâmplă în zona publică. E o dată foarte importantă: mă uit la 5 iunie, când S&P (agenţia de rating Standard & Poor's - n.r.) va confirma sau nu ratingul de ţară al României. Şi semnalele pe care le avem... nu-i foarte sigur ce se va întâmpla. Şi dacă vom intra în categoria "junk" vor creşte costurile de finanţare nu doar pentru statul român dar şi pentru toate companiile care fac afaceri în statul român. Şi atunci va fi o decizie care va avea un impact masiv în zona asta, iar dacă cei de la guvern nu ies cu declaraţii, mai publice, mai private, că au un plan în care să aibă finanţele în ordine pe termen scurt şi mediu, nu vorbesc de termen lung, plan pe 10 ani şi aşa mai departe, atunci vom avea probleme cu toţii. Şi de aici intervine frustrarea asta că nu vedem deloc acelaşi efort (din partea guvernului) pe care le simţim că îl facem (noi), nu vedem aceeaşi intensitate sau hotărâre şi în zona publică. (...) Vedem toate măsurile, disponibilizări, avem 1 milion de contracte de muncă suspendate. În schimb, în zona de solidaritate de stat, vedem spre zero, e spre zero tot".

Tănase Stamule, consilierul premierului Orban pe probleme economice, a răspuns că guvernul nu crede în soluţii de tip şoc deoarece acestea se propagă în societate şi "ne putem trezi cu un alt val de populism pe care urcă altă lume". "Credem într-o reducere graduală a aparatului de stat prin introducerea digitalizării, astfel încât cine iese la pensie sau pleacă voluntar să nu mai fie necesar să fie înlocuit cu alt angajat. Şi aşa, în patru-cinci ani, statul nostru să se subţieze considerabil", a spus Stamule.

La rândul său, Dragoş Roşca, preşedintele Romanian Business Leaders (RBL), asociaţie membră a Coaliţiei pentru Dezvoltarea României, a spus că esenţial este ce se va întâmpla cu economia în trimestrele 3 şi 4 patru din acest an şi că România şi economia ţării nu poate aştepta alegerile pentru a se lua decizii.

"Cred că esenţial este ce se va întampla în trimestrul 3 şi trimestrul 4. Următoarele 6 luni sunt esenţiale din punct de vedere al economiei şi tind să nu fiu deloc atât de optimist pe cât sunt unii reprezentanţi ai guvernului. Le înţeleg poziţia dar nu înseamnă neapărat că trebuie să nu avem propria voce şi să nu credem ce ne arată faptele şi ce ne arată cifrele. Cred că vor şi multe companii mari care din păcate vor intra în dificultăţi financiare serioase, nu doar companii mici şi medii, pentru că sunt companii mari din sectoare afectate şi care nu vor reuşi să ducă înainte. Cred că este nevoie de o decizie rapidă a guvernului vizavi de ceea ce înseamnă echilibrarea cheltuielilor cu sectorul public, indiferent că este sau nu an electoral, s-ar putea alegerile să fie la anul, iar cel puţin economia nu poate să aştepte după alegeri. Părerea mea este că în momentele de criză adevăratele caractere se aleg şi atunci se vede cu adevărat cine este capabil să conducă o ţară şi cine nu, iar aşteptând să vină alegerile peste o lună-două-nouă nu ajută, pentru economia românească, pentru populaţie, pentru capacitatea noastră de a ne reveni", a explicat Roşca.

Ştefan a mai spus, printre altele, că greul acum începe pentru mediul privat, "când te întorci la birou şi găseşti teancul de facturi adunate".

"Avem şi noi divizii care au scăzut cu 90%, divizii care au treabă cu aeroporturile... dacă nu mai vin turişti şi oameni de afaceri în România normal că am fost afectaţi. Dar încercăm să ne folosim de minţile acestea pe care le avem în firmă să vedem ce altceva am putea să mai facem pe lângă (activitatea de bază). (...) Ce am început să facem concret: să contactăm toţi furnizorii şi toţi clienţii, să vedem la ce se gândesc în perioada următoare şi să vedem pasul doi, ce se gândeau acum 2 luni şi care e realitatea la care s-au întors şi să încercăm să-i ajutăm. Eu cred că companiile mari şi medii, majoritatea vor trece, nu uşor, dar vor trece peste perioada asta pentru că ştim ce avem de făcut. Ştim că trebuie să conservăm cash-ul, să reducem costurile ca să trecem mai departe şi să-i ajutăm pe oricare dintre clienţii noştrii cu care credem că putem trece peste asta", a precizat Marius Ştefan.

Totodată, co-fondatorul Autonom, firmă ce este unul din cei mai mari cumpărători auto din ţară, a indicat că Dacia s-ar putea confrunta cu mari dificultăţi în condiţiile în care constructorul auto mai are comenzi doar până la finalul lunii iunie pe piaţa europeană.

"Vreau să spun un pic ceea ce se întâmplă în industria auto. Noi suntem unul dintre cei mai mari cumpărători de maşini din România, dacă nu cel mai mare, şi atunci suntem într-un contact foarte apropiat cu Dacia, Ford şi importatorii de maşini din România. După mari eforturi s-au redeschis uzinele, şi mai important s-au redeschis şi celelalte uzine de pe lanţul de furnizare, dar problema e că nu mai au cui vinde. Din informaţii pe care le avem, nu ştiu cât de publică e informaţia, Dacia mai are comenzi până la finalul lunii iunie. Şi aici vorbesc de piaţa europeană, şi asta cred că este la nivelul tuturor fabricilor din UE, a scăzut foarte mult consumul", a mai spus Marius Ştefan.

Înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut, în aprilie, cu 76% faţă de anul trecut

Vânzările Dacia în UE s-au înjumătăţit, în primele patru luni ale anului faţă de perioada similară din 2019

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 76,3% în aprilie 2020 faţă de aprilie 2019, ajungând la doar 270.682 unităţi, potrivit datelor Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi ACEA, citate de G4media.

Pe primele patru luni din 2020, în UE, au fost înmatriculate 2.750.845 de autoturisme noi, ceea ce reprezintă o scădere cu 38,5% comparativ cu perioada similară din 2019.

Alte date din piaţă pentru primele patru luni ale anului:

- au fost înregistrate scăderi ale înmatricularilor de autoturisme noi pe pietele mature precum Italia (-50,7%), Spania (-48,9%), Franta (-48%), Germania (-31%).

- România se situează pe poziţia 16 în UE, cu un volum de 32.300 autoturisme noi înmatriculate, o scădere cu -27,5% faţă de primele patru luni din 2019.

- în ceea ce priveşte constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme înmatriculate în Europa sunt reprezentate de cele ale grupului Volkswagen cu 884.761 unităţi, în scadere cu 33,5%, urmate de grupul PSA cu 492.144 unităţi, în scădere cu 45,8%, şi de Grupul Renault cu 297.345 unităţi, în scadere cu -47,3% (din care DACIA: 93.258 unităţi, o scădere de 53% faţă de perioada ianuarie - aprilie 2019). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie - aprilie 2020 un număr de 178.079 unităţi noi înmatriculate, în scădere cu -47,8% faţă de perioada similară din 2019.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Masca pe mufa este incompatibila cu statutul cetateanului de consumator liber sa aleaga.

    Industria va primi o lovitura mortala ca urmare a acestor ingradiri de drepturi si libertati fundamentale ale omului. Oamenii se vor abtine de la cumparare nu 1 luna ci 12 luni de acum incolo.. Lovitura pentru corporatii va fi cu adevarat mortala si e corect sa fie asa ca ele au corupt guvernele de s-a ajuns unde s-a ajuns.

    Eu unul fac boicot total pana se ridica si ultima restrictie la adresa drepturilor si libertatilor fundamentale..  

    1. Eu zic sa dormi cu masca pe mufa. Poate adormi de tot si nu mai scrii pe aici ca ma umpli de nervi si apoi iti mergi prost.

    Acum se aleg caracterele, si toate s-au ales sub firmamentul pe care scrie ,,lipsa de caracter''. Trebuie taiat din salariile marsave de la stat si stimulat sectorul privat.

    1. da pe tine te aude careva ? nici pe autonom nu-l baga guvernul in seama si i-a spus-o in fata stamuie ala

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb