MASTERCARD INDEX OF WOMEN ENTREPRENEURS 2018  Suntem pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin

A.S.
Ziarul BURSA #Companii / 8 martie 2018

Suntem pe locul 9 în lume la antreprenoriatul feminin

Antreprenoriatul feminin pare să prospere în economiile mai dezvoltate

România se află pe locul 9 în clasamentul ţărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor deţinute de femei, potrivit studiului Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2018, care analizează progresul şi realizările antreprenorilor de sex feminin din 57 de ţări care acoperă cinci regiuni geografice - Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa şi America de Nord.

Rezultatele studiului Mastercard arată că, din totalul afacerilor din România, 28,9% sunt deţinute de femei. România a înregistrat o creştere la această categorie, în contextul în care, anul trecut, se afla pe locul 13, cu un procent de 27,5% al numărului total de afaceri deţinute de femei.

Diana Tănase, directorul de marketing al Mastercard România, a declarat: "Mastercard Index of Women Entrepreneurs a ajuns în acest an la a doua ediţie, ceea ce ne permite să analizăm cu atenţie, de la un an la altul, dinamica antreprenoriatului feminin din România. Per ansamblu, România înregistrează scoruri mai bune decât în 2017, un trend ce sperăm că va continua şi în anii următori, astfel încât femeile antreprenor şi cele de afaceri din ţara noastră să reuşească să îşi realizeze pe deplin potenţialul, să îşi atingă obiectivele şi, în cele din urmă, să accelereze creşterea incluziunii".

Din Top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat procent al afacerilor înfiinţate şi conduse de femei fac parte din Ghana (unde 46,4% din totalul afacerilor sunt deţinute de femei), pe primul loc, urmată de Rusia - 34,6%, Uganda - 33,8%, Noua Zeelandă - 33%, Australia - 32,1%, Vietnam - 31,3%, Polonia - 30,3%, Spania - 29,4%, România - 28,9% şi Portugalia -28,7%.

În ceea ce priveşte condiţiile de sprijin şi oportunităţile de dezvoltare antreprenorială pe care le au femeile, România ocupă locul 32 din 57, cu un procent de 61,9%. Clasamentul Mastercard Index of Women Entrepreneurs ia în calcul rezultatele progresului înregistrat de femei (categorie la care România se află pe locul 33), cunoştinţele şi accesul la resurse financiare (România se află pe locul 24) şi sprijinirea iniţiativelor antreprenoriale (România se află pe locul 29). Faţă de anul trecut, România a înregistrat la acest capitol o uşoară scădere: în 2017, se afla pe locul 29 din 54 de ţări, cu un procent de 62,1%. Pe primele locuri se află Noua Zeelandă - 74,2%, Suedia - 71,3%, Canada - 70,9%, Statele Unite ale Americii - 70,8%, Singapore - 69,2%, Portugalia - 69,1%, Australia - 68,9%, Belgia - 68,7% şi Filipine - 68%.

Prejudecăţile de gen, prezente atât în ţările în curs de dezvoltare, cât şi în cele dezvoltate

Datele la nivel global ale Mastercard Index of Women Entrepreneurs arată că antreprenoriatul feminin pare să prospere în economiile mai dezvoltate. În comparaţie cu femeile antreprenor din pieţele emergente, femeile care au înfiinţat şi care deţin afaceri în ţările dezvoltate au posibilitatea să aleagă dintr-o gamă mai largă de resurse şi oportunităţi, ce le permit inclusiv accesul la capital, la servicii financiare şi la programe academice.

În ansamblu, studiul Mastercard indică faptul că, în ciuda prejudecăţilor culturale de gen, care pot crea blocaje semnificative şi care le pot împiedica pe femeile antreprenor să avanseze şi să îşi atingă adevăratul potenţial, antreprenoriatul feminin din întreaga lume continuă să facă progrese.

Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard, afirmă: "În calitate de proprietari de afaceri, femeile antreprenor din întreaga lume au făcut progrese remarcabile, însă, încă nu şi-au atins adevăratul potenţial şi încă lucrează pentru a ajunge în acest punct. Vrem să atragem atenţia asupra acestor eforturi pe care le fac, pentru că noi credem că, astfel, putem să le oferim sprijin şi putere femeilor în aşa fel încât să fie cât mai aproape de obiectivul lor de a conduce afaceri de succes şi de a duce o viaţă satisfăcătoare şi mai împlinită din punct de vedere financiar".

Pieţele dezvoltate nu sunt imune la prejudecăţile culturale faţă de antreprenoriatul feminin. În Noua Zeelandă, studiul Mastercard a scos la iveală că societatea este mai puţin receptivă în ceea ce le priveşte pe femeile antreprenor. În ciuda acestor circumstanţe, femeile din Noua Zeelandă care deţin afaceri au depăşit această provocare şi, pentru al doilea an consecutiv, au pus Noua Zeelandă pe primul loc în topul Mastercard Index of Women Entrepreneurs.

Studiul Mastercard sugerează, totodată, că oportunităţile de dezvoltare ale antreprenoriatului feminin nu sunt neapărat aliniate la ritmul dezvoltării economice a pieţei. În economiile emergente, cum sunt Ghana (una dintre celei trei pieţe incluse în studiul Mastercard în acest an, alături de Malawi şi Nigeria), Uganda şi Vietnam, rata femeilor antreprenor este mai mare decât în cazul ţărilor mai dezvoltate. Femeile din aceste pieţe sunt considerate antreprenori de necesitate, pentru că, în ciuda lipsei de capital financiar şi a accesului la servicii de asistenţă, cea care le stimulează să reuşească este nevoia de supravieţuire.

Pe de altă parte, ţările care au înregistrat cele mai mari scoruri - Noua Zeelandă, Suedia, Canada, Statele Unite ale Americii şi Singapore - au în comun 4 factori-cheie ce permit afacerilor să aibă succes: accesul la servicii financiare, uşurinţa de a face business, sprijinul puternic acordat IMM-urilor şi o guvernare de calitate.

În pieţe precum Filipine, Botswana, Thailanda, Polonia şi Costa Rica, antreprenoriatul este considerat un bilet al oportunităţii pentru femei, aşa cum arată concluziile studiului Mastercard. Deşi condiţiile de susţinere ale antreprenorilor din aceste pieţe nu sunt la fel de favorabile ca în alte state, acestea sunt puternic reprezentate de liderii de afaceri de sex feminin, de profesionişti şi de lucrători tehnici, de un peisaj vibrant al antreprenoriatului local şi de o atenţie deosebită pentru statutul de antreprenor de succes.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb