Traficul rutier este una dintre cele mai spinoase probleme ale Capitalei. Ultimele ploi au demonstrat că ceea ce părea rău poate fi de-a dreptul infernal, când străzile superaglomerate sunt şi inundate.
Cu toate acestea Primăria Municipiului Bucureşti informează într-un comunicat, în care o citează pe Gabriela Firea, că traficul a fost un domeniu prioritar în primii doi ani de mandat ai primarului general, iar proiectele de infrastructură şi transport derulate şi aflate în lucru contribuie la fluidizarea acestuia: "Traficul reprezintă, în momentul de faţă, cea mai serioasă problemă a Bucureştiului. Timp de 25 de ani nu s-a făcut aproape nimic pentru a se contracara efectul creşterii exponenţiale a numărului de vehicule care circulă în Capitală. De aceea, în primii doi ani de mandat ne-am concentrat eforturile în această direcţie, proiectele legate de trafic fiind, alături de cele din sănătate, prioritare pentru Primăria Capitalei, fapt reflectat şi în modul de alcătuire a bugetului Municipalităţii. Reînnoim parcul RATB cu 400 de autobuze noi, ultramoderne, am finalizat obiective de infrastructură foarte importante, care stagnau de ani de zile, am reabilitat sisteme rutiere şi linii de tramvai de pe artere centrale din Capitală şi am făcut demersuri importante pentru încurajarea utilizării bicicletei pe scara largă, ca mijloc de transport alternativ. Primăria Capitalei a achiziţionat 400 de autobuze noi Euro 6, în valoare de 100 milioane euro plus TVA, din care primele 100 se livrează în acest an. Se lucrează la documentaţia pentru alte 400 de noi mijloace de transport: 100 de tramvaie moderne, 100 de autobuze electrice, 100 autobuze GNC şi 100 troleibuze".
Pe de altă parte, Gabriela Firea a postat un clip video de 10 minute pe pagina sa de Facebook, în care le vorbeşte bucureştenilor despre realizările ei la capitolul trafic şi infrastructură rutieră: "Ştiu că exigenţele cetăţenilor sunt din ce în ce mai mari, e normal să fie aşa, dar în doi ani nu pot fi rezolvate toate problemele Capitalei. Important este să avem un plan pe care să-l urmăm cu tenacitate. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Chiar dacă un bilanţ în adevăratul sens al cuvântului se poate face doar la finalul unui mandat de patru ani, consider normal ca la fiecare aniversare a preluării funcţiei de Primar General să prezint bucureştenilor lucrurile bune pe care le-am făcut şi proiectele care urmează". Gabriela Firea a mai spus că se continuă dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră şi în perioada următoare, astfel încât Bucureştiul să poată deveni cât mai curând o capitală europeană cât mai modernă şi accesibilă. Până la finalul acestuia, începând cu luna octombrie, vor fi livrate primele 100 de autobuze noi Euro 6, urmând ca anul viitor să ajungă şi restul de 300. PMB precizează că autobuzele au tot confortul - aer condiţionat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea în trafic şi furnizarea către călători a informaţiilor legate de timpii de aşteptare în staţie şi de parcurgere a traseului, sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri, beneficiază de supraveghere video atât în interior, cât şi în exterior. Primăria Capitalei a depus aplicaţii pentru obţinerea de finanţări din fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie moderne - valoare proiect 220 milioane euro, din care 176 milioane euro finanţare nerambursabilă şi a 100 de autobuze electrice şi staţiile de încărcare aferente - valoare proiect 57 milioane euro. Cinci obiective importante de infrastructură în valoare de peste 110 milioane de euro au fost deja finalizate în ultimii 2 ani, iar alte cinci proiecte majore sunt în derulare, mai informează comunicatul.
Municipalitatea menţionează că dezvoltarea sistemului de management al traficului a constituit o altă componentă abordată în această perioadă. Pentru încurajarea transportului cu mijloace alternative, în special a transportului cu bicicleta, a fost realizată etapa de aprobare pentru primele patru trasee ciclabile şi au fost distribuite 24.200 de vouchere pentru biciclete, dintre cele 30.000 emise de Primăria Capitalei.
Pe hârtie lucrurile stau foarte bine, din nefericire, "în teren", realitatea este puţin diferită.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2018, 00:26)
Aflam ca proiectele legate de trafic, alături de cele din sănătate, sunt "prioritare pentru Primăria Capitalei, fapt reflectat şi în modul de alcătuire a bugetului Municipalităţii." Insa nu doar bugetul, ci si bucurestenii stiu ca prioritare sunt balciurile cu sclipici si catedrala neamului prost. Nici nu poate fi altfel, la ţopenia de pomina a casei din Voluntari.
2. fără titlu
(mesaj trimis de micutu de la 5 în data de 12.07.2018, 07:22)
In primul rand trebuia inceput cu tramvaiele care sunt cutii de mizerie si care vin ca trenurile (in afara de 41) ca autobuzele de bine de rau arata bine si acum. Apoi mai sunt aparatele alea de taxare de la UTI cu scris galben pal pe fond albastru unde nu vezi scrisu ziua, nu vezi cati bani mai ai, daca ti-a validat cardul, daca nu etc. Romaneste. Trebuie redimensionata toata infrastructura de transport public de refugii de treceri de pietoni de tot pentru ca suntem multi. Si niste pasaje la marile intersectii. E adevarat si ca desi sunt cozi pe bulevarde se merge. Verdele tine pana la 1:30 minute cronometrat (Stefan cel Mare). Si as zice ca niste curse expres cu mai putine opriri doar in puncte principale n-ar fi rau. Exemplul cel mai bun e 41 singura legatura directa Dr Taberei - Nord care merge brici. Ghici cine l-a facut :) si cati urlau impotriva.
3. fără titlu
(mesaj trimis de Obama în data de 12.07.2018, 09:46)
"Timp de 25 de ani nu s-a făcut aproape nimic pentru a se contracara efectul creşterii exponenţiale a numărului de vehicule care circulă în Capitală".
Cum nu, tanti Gaby? S-a facut, s-a scos timbrul de mediu de catre nea Livache, ca sa fie si mai multe janghine poluante pe strazi si pe trotuare, cum nu?
"Reînnoim parcul RATB cu 400 de autobuze noi, ultramoderne, am finalizat obiective de infrastructură foarte importante, care stagnau de ani de zile, am reabilitat sisteme rutiere şi linii de tramvai de pe artere centrale din Capitală şi am făcut demersuri importante pentru încurajarea utilizării bicicletei pe scara largă, ca mijloc de transport alternativ.".
Da, duamna Gaby, ai terminat pasajul Sudului, ai cumparat autobuze turcesti, ai separat linia tramvaiului 21 si ai dat vouchere pentru biciclete, dar ai uitat de infrastructura.
Eu zic ca ai facut destule in DOAR 2 ani de mandat, in restul de 2, zic sa te odihnesti.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Vanat în data de 12.07.2018, 13:16)
Separarea liniei tramvaiului 21 este considerata realizare? Sa fim seriosi! Daca montarea unor gardulete metalice pe o distanta de cativa kilometri este considerata realizare, de top 3 (alaturi de autobuze si Pasajul Sudului care oricum era in lucru de mult timp), atunci putem spune fara sa gresim ca Toapa de Voluntari chiar a ars gazul si banii bucurestenilor de pomana. In plus, realizarea unei achizitii (de autobuze turcesti in cazul de fata) poate fi numita realizare? Oricine poate cheltui niste bani in tara asta (mai ales in tara asta). Ce mare scofala poate fi sa spui ce doresti intr-un caiet de sarcini, sa primesti niste oferte, sa faci un contract si sa transferi niste bani? Cheltuirea unor bani publici a ajuns sa fie o "mare realizare" in tara asta. Atunci construirea de fabrici, uzine, autostrazi (infrastructura pe scurt) flote, canale de irigatii etc. ce sunt? De fapt, NU SUNT si atunci orice altceva este "mare realizare".
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Vanat în data de 12.07.2018, 13:17)
Scuze" Erata: "ce este" in loc de "ce sunt"
4. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 12.07.2018, 14:12)
Firea ne-a prezentat marile realizari ale PMB in cei 2 ani de mandat ai sai. Nu ne-a spus insa cat i-a costat pe bucuresteni salariile personalului din aceasta institutie (de la Toapa pana la femeia de serviciu) atat de plina de realizari la adresa bucurestenilor. Ar trebui ca odata cu realizarile sa fie prezentate si costurile ca sa stie cetatenii cat de bine si eficient este administrata capitala.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2018, 14:25)
O experienta: am setat Google sa caute cuvantul "ţoapa" in presa de limba romana din Romania, in ultima saptamana. In primele 10 rezultate, am gasit-o de doua ori pe ţoapa Gaby si de doua ori pe ţoapa Viorica.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2018, 14:28)
Pardon, pe ţoapa Gaby am gasit-o de 8 ori! In primele 10 rezultate, nu existau decat ţoapa Gaby si ţoapa Viorica.