Proprietarii de magazine care au ales să îşi remodeleze unităţile prin programul derulat de "Metro Cash&Carry" România au înregis-trat, după finalizarea lucrărilor, o creştere a vânzărilor de 20-25%, iar în unele cazuri şi-au dublat sau chiar triplat încasările, potrivit reprezentanţilor retailerului, citaţi de Mediafax.
"Metro" a demarat, anul trecut, un program de remodelare pentru clienţii săi, până în prezent fiind remodelate 800 de magazine. Până la sfârşitul acestui an, compania estimează că va aplica acest program la un număr de 1.300-1.600 de magazine de la noi din ţară, anul trecut fiind reamenajate 208 unităţi. Claude Sarrailh, director al departamentului management clienţi din cadrul "Metro Cash&Carry" România, estimează că în 2013 numărul acestor magazine va ajunge la 10.000: "Din feedback-ul pe care l-am primit, magazinele care au fost remodelate au înregistrat, după finalizarea lucrărilor, o creştere de 20-25% a vânzărilor, iar, uneori, a fost raportată chiar o dublare sau o triplare a încasărilor, în special la clienţii care şi-au extins suprafaţa de vânzare."
Potrivit domniei sale, remodelarea magazinelor are ca scop adaptarea la cerinţele şi nevoile clienţilor, prin expunerea optimă a articolelor destinate cu precădere întreprinzătorilor din domeniile HoReCa şi Food Trade.
Reprezentantul "Metro" a specificat că investiţia pentru remodelarea unui magazin porneşte de la câteva mii de lei şi poate ajunge la 10.000 de euro, în funcţie de mai mulţi factori, printre care sortimentele fiecărui magazin, suprafaţă şi echipamente. O astfel de unitate este refăcută într-un timp care poate varia de la 2-3 săptămâni până la 4-5 luni.
Referitor la evoluţia pieţei de retail din ţara noastră, Sarrailh a precizat: "Potrivit companiei de cercetare de piaţă MEMRB, anul acesta, comparativ cu 2002, a fost înregistrată o scădere de 15% a pieţei de retail. Ne aşteptăm la o revenire a pieţei începând cu al doilea trimestru al anului viitor, pe baza unei îmbunătăţiri a situaţiei economice la nivel global. Primele semnale pozitive ar trebui să le înregistreze comerţul, apoi segmentul HoReCa".
Anul viitor, "Metro" va continua procesul de extindere în România, atât prin deschiderea de magazine "Metro Cash&Carry", cât şi a unităţilor sub noul concept lansat, "Metro Punct".
Divizie de vânzări a grupului Metro, societatea "Metro Cash&Carry" este reprezentată în 31 ţări cu aproape 670 de magazine cash&carry. Cu peste 100.000 angajaţi în întreaga lume, societatea a realizat vânzări de aproximativ 31 miliarde euro, în 2009.
În România, "Metro Cash& Carry" s-a lansat oficial în octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti, în prezent reţeaua de magazine numărând 25 de centre de distribuţie.