Bucureştiul poate deveni în următorii 6 ani un oraş prin care să se circule normal, fără blocaje în trafic şi fără tot alaiul de probleme care decurg din numărul uriaş de maşini aflate pe şosele. În plus şi poluarea ar urma să fie redusă considerabil, ceea ar contribui la îmbunătăţirea stării de sănătate a locuitorilor Capitalei. Conducerea Metrorex este convinsă că acest lucru poate fi realizat, şi cum nimic nu este gratis, şi acest lucru are un preţ: 2 miliarde de euro, bani care vin de la Executiv dar şi din credite bancare, în proporţii egale.
Până în 2018 vor apărea noi linii de metrou, care vor prelua o mare parte din greul susţinut până acum doar de traficul de suprafaţă. După cum se ştie, lucrările la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate, se află în plină desfăşurare. Aşteptat cu mare interes de către sutele de mii de locuitori ai acestei zone, metroul a născut şi destule controverse, unele ca urmare a unei lipse de comunicare dintre executant şi beneficiar, iar altele au fost rodul unor imaginaţii înfierbântate. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, ne-a făcut câteva declaraţii, afirmând că este în interesul tuturor ca oamenii să ştie cât mai exact, ce, cum, când şi unde se construieşte: "Mă aflu în permanenţă pe aceste şantiere, dar este clar că nu poţi vorbi cu fiecare om în parte. În mod cert informarea a avut puţin de suferit, dar acest lucru se va remedia. Am discutat cu primarul Sectorului 6 şi am stabilit ca la intrarea în Parcul Drumul Taberei să ampalsăm un punct de informare, unde vor rula filme cu informaţii despre lucrări şi de unde oamenii să poată să obţină toate lămuririle de care au nevoie. Vom avea şi un site special, în care să fie prezentate proiectele, dar şi mersul lucrărilor. Beneficiarul final, cetăţeanul, trebuie să ştie că pe termen lung, pentru mediu, realizarea acestei reţele de metrou este un lucru foarte bun. Poluarea va scădea semnificativ odată cu micşorarea numărului de maşini care vor circula prin aceste zone. Spaţiile verzi vor fi refăcute, vor fi aduşi copaci care să se potrivească climei din Bucureşti. Acesta este un proiect de mediu".
Pentru Metrorex, lucrările la Magistrala 5 reprezintă un adevărat pariu. Practic, aceasta este prima lucrare de mare anvergură, începută de la zero de după 1990. Trebuie spus că prima aprobare pentru această linie datează încă din 1992, dar din lipsa finanţării proiectul nu a putut fi pus în practică. "Avem asigurată toată finanţarea, printr-un credit de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI), 390 de milioane de euro, aceeaşi sumă venind de la stat. Acum putem face dovada capacităţii de a realiza o lucrare de asemenea dimensiune. Una din cele mai mari făcute în Româ-nia în ultimii 22 de ani. De succesul actualelor lucrări pot depinde şi viitoarele proiecte. În 2013 vom demara lucrările şi la acest proiect, care va face legătura de la Aeroportul Otopeni cu zona 1 Mai. În 2018, probabil, va fi la dispoziţia călătorilor. Revenind la lucrările de la Magistrala 5, din Drumul Taberei, acestea sunt urmărite prin satelit, atât de constructor cât şi de o firmă de monitorizare. În perioada mai -iunie vor începe săpăturile efective, se va porni cu două utilaje din zona Răzoare, care înaintează cu o viteză de 30 de metri pe zi, realizând un tunel cu diametrul de 6 metri. Important este faptul că ne aflăm în grafic cu lucrările. În partea a doua a lui 2013 în mare măsură vor fi încheiate lucrările de la suprafaţă, iar în 2015 se va circula pe acest nou tronson". Au existat numeroase voci care au susţinut că staţiile sunt mult prea dese, dar directorul Metrorex susţine că pe plan mondial distanţa medie dintre staţii este de 500 - 600 de metri.
Cum în 2012 totul este gândit în termeni electorali, există o teamă la nivelul omului simplu că lucrările pot fi abandonate după alegeri. "Riscuri există. Dar eu cred că indiferent de cum vor evolua lucrurile după alegeri, oamenii care vor decide vor avea suficientă minte să înţeleagă că trebuie să lucreze în folosul cetăţenilor şi că acest proiect trebuie să fie finalizat", ne-a mai declarat Gheorghe Udrişte. Ca orice lucrare de asemenea anvergură, şi noua magistrală de metrou va fi speculată în scopuri electorale în viitoarele campanii, dar aceasta nu este şi nici nu trebuie să devină o preocupare pentru constructori.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.03.2012, 08:00)
Realizarea acestei retele de metrou ne va scuti de multi nervi si vom scapa si de multe din masinile care ne polueaza.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de sorina în data de 16.03.2012, 12:28)
ne va ajuta cu siguranta daca lucrarile se vor finaliza la termen .ar fi cumplit sa ramana santierul deschis ani si sa auzim iar , ca s-a depasit cheltuiala , ca nu se ajung banii , ca firma nu mai vrea sa continue.. asa cum este cu autostrazile..
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.03.2012, 17:16)
Sau chiar sa moara cei mai batraiori, mai nerabdatori .....