Microsoft se pregăteşte să lanseze un program antivirus gratuit, devenind, astfel, un concurent serios pentru producătorii Symantec şi McAfee, scrie presa internaţională, citată de Wall Street.
Oficialii spun că, în prezent, se testează un astfel de serviciu pentru PC-uri în interiorul companiei, urmând ca, în perioada următoare, să pună la dispoziţie versiunea beta a acestui produs, botezat Morro.
Microsoft a anunţat că Morro va oferi caracteristici de bază pentru a combate o paletă largă de viruşi, care este asemănător cu produsele Symantec şi McAfee şi care costă aproximativ 40 dolari pe an. În 2006, gigantul american a intrat pe piaţă cu Live OneCare, produs care s-a dovedit a fi un eşec comercial.
În replică, oficialii Symantec şi McAfee au declarat că nu văd Morro ca o ameninţare. "Pachetul gratuit de la Microsoft este o versiune demontată a produsului OneCare pe care compania l-a desfiinţat", a afirmat pentru Business Times, Janice Chaffin, preşedintele diviziei Consumer din cadrul Symantec.
La rândul său, Joris Evers, purtător de cuvânt al producătorului de soft-uri pentru securitate McAfee, a declarat că firma pe care o reprezintă se pregăteşte pentru o creştere puternică în ciuda competiţiei venite din partea produselor gratuite anti-virus existente în piaţă.
Liderul mondial al sistemelor de exploatare, Microsoft, a înregistrat o scădere a profiturilor cu 32%, în primul trimestru al acestui an. În plus, compania a desfiinţat 5.000 locuri de muncă în ianuarie, lucru care n-a fost, totuşi, suficient întrucât cifra de afaceri a scăzut cu 6%, la 13,6 miliarde de dolari.