Magazinul online evoMAG estimează că va avea, anul acesta, o cifră de afaceri cu 30% mai mare faţă de cea raportată în urmă cu 12 luni, a declarat directorul evoMAG, Mihai Pătraşcu. Astfel, cifra de afaceri poate atinge 15 milioane de euro în 2013. De asemenea, potrivit domniei sale, magazinul online a înregistrat şi o creştere medie a vânzărilor cu 30% în acest an. Cel mai important segment din punct de vedere al creşterii volumului de vânzări este cel al echipamentelor portabile (laptopuri, tablete etc.), care reprezintă 35% din total, acesta fiind urmat de categoria componentelor PC, cu 19% din suma vânzărilor evoMAG, anunţă magazinul. În plus, Mihai Pătraşcu a anunţat că tabletele au crescut, în 2013, cu nu mai puţin de 400% din punct de vedere al numărului total de unităţi vândute, şi cu 200% ca valoare totală a vânzărilor acestora.
Reprezentanţii evoMAG au declarat că produsele vor continua să se ieftinească mult şi că trendul vânzărilor de tablete şi smartphone-uri va continua să crească şi în viitor. De asemenea, conform magazinului online, coşul de cumpărături a scăzut destul de mult în ultima perioadă din punct de vedere al valorii, dar numărul comenzilor a crescut.
Strategia evoMAG pe termen scurt şi mediu este de a creşte plăţile online, care, în momentul de faţă, reprezintă doar 5% din total. De asemenea, magazinul intenţionează să îşi dezvolte o tabletă proprie în viitor, dar Mihai Pătraşcu a refuzat să comenteze foarte mult pe marginea subiectului: "Am dori acest lucru, ne-am interesat să facem o tabletă. Am fost în China, am vizitat fabrici de specialitate, am cercetat, dar vom vedea".
Conform cifrelor oferite de conducerea evoMAG, 60% dintre comenzi provin din Bucureşti. "Livrăm de trei ori pe zi în Bucureşti, avem serviciu de curierat propriu".
• evoMAG a investit 100.000 de euro într-un showroom
evoMAG a realizat o investiţie de peste 100.000 de euro în amenajarea unui nou showroom şi a unui sediu în Piaţa Muncii din Bucureşti. Conform comunicării companiei, aceasta este prima dintr-un lanţ de investiţii care presupun deschiderea de noi spaţii comerciale în ţară, începând de anul viitor.
Mihai Pătraşcu, directorul companiei, a declarat: "Facem eforturi mari să avem şi prezenţă offline. Noul showroom măsoară 200 de metri pătraţi şi este de trei ori mai mare decât cel vechi, iar depozitul are 1.000 de metri pătraţi şi este de cinci ori mai mare decât precedentul. Acestea reprezintă nişte puncte de încredere faţă de clienţii noştri". De asemenea, potrivit conducerii magazinului online, următoarele puncte de acest gen vor fi inaugurate, începând de anul viitor, în oraşele importante din ţară, precum Constanţa, Cluj, Timişoara şi altele.
În primul an de la deschiderea noului showroom, evoMAG anticipează un trafic de 20.000 de vizitatori în fiecare lună, dublu faţă de media de până în momentul de faţă. Momentan, aproximativ 11% din totalul vânzărilor evoMAG sunt realizate direct în showroom, dar reprezentanţii companiei mizează pe o creştere a acestui procent la 15% în următoarele 12 luni de zile.
• evoMAG: "Mizăm pe magazinele online specializate"
Conducerea companiei a declarat că se va axa în continuare pe strategia de a avea magazine online specializate. Mihai Pătraşcu a declarat: "În urmă cu doi ani de zile am achiziţionat Watchshop.ro, iar acum magazinul are o cotă de piaţă de 50%. De asemenea, în urmă cu două luni de zile am achiziţionat magazinul toys.ro şi estimăm că, în doi ani de zile, va deveni şi acesta numărul unu în piaţă, pe nişa pe care activează. Piaţa de comerţ online este încă proaspătă la noi în ţară, are un foarte mare potenţial şi putem creşte".
Watchshop.ro face parte din grupul Evolution Prest (magazinul online evoMAG). Magazinul comercializează peste 40 de branduri de ceasuri şi bijuterii, printre brandurile comercializate numărându-se Tissot, Swatch, Seiko, Citizen, Atlantic, Casio şi altele. De asemenea, Watchshop.ro este unic importator în România al brandurilor Junkers şi Zeppelin.
EvoMAG.ro este unul dintre jucătorii importanţi din piaţa comerţului online electroIT, având peste 120.000 de produse disponibile la vânzare. Site-ul evoMAG.ro este vizitat zilnic de 30.000 de persoane şi a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 11,5 milioane de euro. Cota de piaţă a magazinului este de 7%, în domeniul magazinelor online din categoria electroIT.