Vânzările totale de carburanţi (în volume, inclusiv GPL şi lubrifianţi) ale MOL România au crescut, anul trecut, cu 7% în 2013, de la 469 kilotone până la 503 kilotone, susţinute de extinderea reţelei de benzinării, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Kinga Daradics.
Domnia sa a precizat că vânzările de motorină au fost predominante, la 365 kilotone, în urcare cu 8% comparativ cu anul 2012, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 6%, la 133 kilotone.
Potrivit oficialului MOL România, în trimestrul al patrulea al anului anterior, vânzările retail ale companiei au urcat cu 7% comparativ cu perioada similară a anului 2012, la 130 kilotone. Motorina a generat vânzări de 94 kilotone în trimestrul IV, în urcare cu 7%, iar benzina a avut vânzări de 34 kilotone, cu 6% mai mult faţă de intervalul corespunzător din 2012.
Reţeaua de distribuţie a MOL România cuprinde 147 de staţii de alimentare cu carburanţi, şi va depăşi nivelul de 150 de unităţi, cel mai probabil, în acest an.
Pe ansamblul Grupului MOL, ritmul de creştere a vânzărilor retail a fost, anul trecut, de 3%.
Kinga Daradics estimează că, într-un scenariu optimist, piaţa autohtonă va înregistra o stagnare în acest an.