Producătorul de încălţăminte Mopiel participă la cel mai mare târg de profil din lume, eveniment ce are loc în această săptămână, la Milano. Buzoienii prezintă colecţia de toamnă-iarnă 2015, pentru încălţămintea de damă.
Târgul de la Milano este cea mai cunoscută expoziţie cu vânzare din lume, la care participă mulţi designeri cunoscuţi, dar şi producători de încălţăminte de damă din toată lumea. Pentru Mopiel, aceasta este cea de-a opta participare, prezenţa la acest tip de evenimente făcând parte din strategia de dezvoltare a firmei, cu ţintă tot mai mare pentru piaţa externă.
Cătălin Ioniţă, managerul Mopiel, a declarat: "Lucrăm sub brand propriu, marca înregistrată Mopiel, suntem prezenţi la evenimentele de specialitate de pe plan internaţional, dar exporturile sunt în scădere. A scăzut consumul peste tot în ţările din Uniune şi se exportă mai mult în sistem lohn. Pentru noi, cei care ţinem la brandul nostru, este mai greu. Acum, suntem prezenţi la cel mai mare târg de încălţăminte, de la Milano, la care sunt prezenţi oficiali ai retailerilor din toată lumea, nu doar din Europa. Evenimentul oferă posibilitatea unui bun contact la nivelul pieţei, între cei care consumă cu cei care determină trendul în zona producţiei".
Prezentă, de asemenea la Milano, soţia managerului, Mihaela Ioniţă - responsabilă de partea de creaţie a colecţiei - ne dezvăluie: "Se revine în zona anilor '60, când femeia era feminină, pur şi simplu, chiar şi prin încălţăminte. În acest context, extragem o linie de încălţăminte cu vârful mai ascuţit, tocul mai subţire, de diferite înălţimi. Ataşată ei, chiar dacă este vorba despre sezonul de toamnă - iarnă, iar culorile standard sunt negru şi nuanţele de maro, avem şi nuanţe mai deschise, cum ar fi pasteluri. Va continua şi trendul cu ţinte şi capse, însă am eliminat partea metalică supraabundentă din anii trecuţi. În schimb, formele mai robuste vor rămâne".
• Tentativă de pătrundere pe piaţa non-europeană
Tot în acest sens, pentru 2015, managerul Mopiel şi-a propus încheierea unor parteneriate prin intermediul camerelor de comerţ din Peninsula Scandinavă. "Am abordat un contact direct cu reprezentanţii Camerelor de Comerţ din Peninsulă, din Norvegia, Suedia şi Finlanda. Promisiuni sunt, însă, până se vor transforma în contracte ferme, mai avem", recunoaşte Cătălin Ioniţă.
Pentru a ajunge cât mai uşor la clienţii străini, Mopiel intenţionează să dezvolte comerţul online.
"Este o zonă pe care încercăm să ne concentrăm mai mult, pentru că are un potenţial foarte mare", susţine patronul buzoian, care dispune deja de un site, prin intermediul căruia îşi vinde din produsele dezvoltate sub brand propriu.
Producătorul buzoian de încălţăminte este pe piaţa românească din 1994, iar în tot acest timp s-a extins atât pe piaţa internă - prin vânzarea produselor în magazine proprii din Constanţa, Focşani, Buzău şi Râmnicu Sărat -, cât şi pe piaţa externă, având în prezent clienţi în Italia, Franţa, Anglia, Germania, Israel, Rusia şi SUA. Pentru acest an, Mopiel intenţionează lărgirea lanţului de magazine din ţară, prin deschiderea de noi puncte de desfacere în oraşe precum Bucureşti, Galaţi, Iaşi sau Bacău.
Fabrica este amplasată în comuna Podgoria, din judeţul Buzău, pe o suprafaţă construită de 800 mp, unde lucrează peste 80 de angajaţi. Potrivit managerului, Mopiel a cunoscut o scădere a cifrei de afaceri anul trecut, cu aproximativ 7%. Aceasta, după ce în 2013 producătorul buzoian a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de lei.