Portalul de socializare online MySpace, filială a grupului american News Corporation, a anunţat marţi că îşi va restructura activităţile la nivel internaţional, prevăzând închiderea a cel puţin patru reprezentanţe şi desfiinţarea a cel puţin 300 locuri de muncă din afara Statelor Unite, scrie AFP.
"Planul de restructurare, ce se va desfăşura în toate diviziile, va reduce efectivele MySpace la nivel internaţional la 150 angajaţi, de la 450 în prezent, şi va duce la închiderea a cel puţin patru birouri din străinătate", a anunţat compania într-un comunicat.
Planul, ce vizează concentrarea efectivelor într-un număr mai mic de teritorii, va face ca Berlin, Londra şi Sidney să devină "platforme regionale predominante" pentru activităţile grupului.
Prin urmare, situaţia birourilor din Argentina, Brazilia, Canada, Franţa, India, Italia, Mexic, Rusia, Suedia şi Spania va fi examinată, în vederea unei posibile restructurări, a adăugat compania, care a anunţat că filialele din China şi Japonia nu sunt vizate.
"Este clar că pe pieţele internaţionale, ca şi pe piaţa din Statele Unite, efectivele MySpace au devenit prea costisitoare pentru a fi păstrate în condiţiile economice actuale", a declarat directorul general al societăţii, Owen Van Natta.
Jumătate din cei 130 milioane utilizatori ai portalului sunt din Statele Unite.
Confruntându-se cu o concurenţă acerbă din partea Facebook, portalul de socializare ce aparţine, prin intermediul News Corporation, magnatului Rupert Murdoch, a anunţat pe 16 iunie că va concedia aproape o treime din forţa de muncă, echivalent cu circa 500 angajaţi.
Compania MySpace, care are aproximativ 125 milioane de utilizatori, a fost afectată de popularitatea reţelelor rivale precum Facebook şi Twitter.
Un studiu realizat de Knowledge Networks arată că reţelele de socializare nu pot reprezenta canale profitabile pentru transmiterea mesajelor publicitare, pentru faptul că mai puţin de 5% dintre utilizatori îşi iau, în mod frecvent, informaţii despre anumite produse din aceste medii online.
Facebook, care obţine câştiguri din publicitatea online, se foloseşte de poziţia dominantă avută în cadrul site-urilor de socializare pentru a atrage investitorii, în contextul condiţiilor dure de pe piaţa pentru reclamele online.