Navya Technologies, un producător francez de mini-autobuze autonome, testează vehiculele în centrul de afaceri aglomerat al Parisului, unde circulă printre bancheri şi directori de companii, înainte de a livra primele 150 de unităţi în Statele Unite, până la sfârşitul anului 2018, transmite Bloomberg.
Susţinută de un antreprenor în domeniul roboticii şi al jocurilor video şi de producătorul de componente auto Baleo, Navya participă la o investiţie de 1 milion de dolari într-o fabrică din Saline, Michigan, pentru asamblarea de vehicule electrice destinate pieţei americane.
Actuala fabrică a Navya, din Lyon, Franţa, a efectuat curse demonstrative cu 50 de navete în locuri ca Aeroportul londonez Heathrow şi cartierul de afaceri francez La Defense, unde îşi au birourile companii precum Societe Generale, Axa şi Allianz.
"Întreaga lume se poziţionează pe piaţă, producătorii de componente auto, primăriile, guvernele, dar nimeni nu are o viziune clară despre cum va arăta conducerea autonomă. Desigur că vom concura direct cu Uber, Mercedes şi alţii, dar vom fi mai rapizi", a afirmat într-un interviu directorul general al Navya, Christophe Sapet.
Startup-ul se alătură unei serii de companii care explorează conducerea autonomă, de la Google la HERE şi producătorii auto tradiţionali.
Numeroase vehicule includ funcţii de asistenţă a şoferului pe autostrăzi sau pentru parcare, dar conducerea autonomă integrală este un obiectiv pe termen lung.
Navya anticipează că va vinde circa 450 de mini-autobuze autonome până la sfârşitul anului viitor, o treime în SUA, unde a livrat deja câteva pentru transportul în campusul Universităţii Michigan.
Între posibilii clienţi se numără oraşele, universităţile şi companiile care vor să transporte personal, potrivit News.ro.
Actualul model de vehicul, numit Arma, are o capacitate de 15 pasageri şi o viteză maximă de 16 mile pe oră. Computerul acestuia foloseşte un mix de semnale de geolocalizare, senzori, camere şi radare pentru a scana şi interpreta mediul înconjurător.
Mini-autobuzul circulă de fapt cu circa 3 mile pe oră, la fel ca un pieton, dar atrage pasagerii care fie vor să evite ploaia, fie au bagaje, fie sunt doar curioşi. Robotul, monitorizat de la distanţă de o echipă de ingineri, învaţă noi competenţe pe parcurs.