Nestle anunţă rezultatele financiare globale pe primul semestru al anului 2023 şi raportează că vânzările totale au crescut cu 1,6% şi au ajuns la 46,3 miliarde CHF (6 luni 2022: 45,6 miliarde CHF) după un impact negativ al schimbului valutar (cu 6,7%) şi al achiziţiilor nete (cu 0,4%), informează un comunicat de presă, remis redacţiei de către Nestle România.
Creşterea organică a atins 8,7% , iar creşterea internă reală (RIG) s-a situat la 0,8%. Creşterea a fost generalizată pentru toate zonele geografice şi toate categoriile. Pentru anul 2023 se preconizează o creştere organică a vânzărilor la un interval cuprins între 7% şi 8%, potrivit datelor prezente în comunicatul de presă.
Mark Schneider, CEO Nestle, a comentat: "Ne-am urmărit priorităţile strategice în mod disciplinat şi cu mare atenţie, într-un mediu de consum care evoluează rapid. Pe baza performanţei bune din prima jumătate a anului, ne îmbunătăţim perspectivele de creştere organică a vânzărilor pentru 2023. Consumul la domiciliu s-a normalizat în perioada post-COVID, eliminându-se un obstacol în dezvoltarea unora dintre categoriile noastre. Canalele out-of-home continuă să crească. Pentru restul anului, suntem încrezători că vom oferi o combinaţie de volum şi portofoliu care să continue trendul pozitiv, o îmbunătăţire a marjei brute şi o creştere semnificativă a investiţiilor de marketing. În combinaţie cu gestionarea şi optimizarea continuă a portofoliului, precum şi implementarea continuă a iniţiativelor noastre de sustenabilitate, suntem bine poziţionaţi pentru a creşte şi a genera valoare pentru părţile interesate", se precizează în comunicat.
În zona Europa s-a înregistrat o creşterea organică de 8,9%, cu pricing de 11,3%, care reflectă trendul inflaţionist din ultimii doi ani. Creşterea internă reală (RIG) a fost de -2,4%, în urma unei baze ridicate de comparaţie în ultimii 2 ani şi a acţiunilor de optimizare a portofoliului. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 2,0%, ajungând la 9,5 miliarde CHF. Creşterea în Zona Europa a fost susţinută de pricing, dezvoltarea puternică a vânzărilor în e-commerce şi un impuls continuu în canalele out-of-home. Zona Europa a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă pentru categoriile destinate hranei pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creştere a fost Purina PetCare, datorită ofertelor unor mărci premium, precum Felix, Gourmet şi Purina ONE. Categoria de dulciuri a raportat o creştere ridicată de o singură cifră, condusă de KitKat şi produsele sezoniere. Nestle Professional a înregistrat o creştere de două cifre. Cafeaua a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, cu o evoluţie deosebită pentru cafeaua solubilă Nescafe şi produsele Starbucks. Produsele destinate nutriţiei sugarilor au înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, bazată de un context favorabil pentru formulele premium pentru sugari, în special NAN. Produsele alimentare au înregistrat o creştere de o singură cifră, cu evoluţii îmbunătăţite ale vânzărilor pentru Maggi şi Thomy, conform datelor prezente în comunicatului de presă.
"Nestle România a încheiat primele 6 luni ale anului cu o creştere organică de 19,2%, creştere care provine de la toate cele 10 categorii. În această perioadă, am donat aproximativ 34 de tone de produse în valoare de peste 200.000 de Euro către Banca pentru Alimente, şi am colaborat cu 34 de ONG-uri şi asociaţii studenţeşti. De asemenea, ne-am continuat parteneratul cu Junior Achievement şi proiectele educaţionale în şcoli, cu participarea a peste 80.000 de elevi. Mă bucur să fac parte dintr-o echipă care obţine asemenea rezultate remarcabile şi căreia îi mulţumesc pentru toate eforturile depuse până acum. Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât şi pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creştere", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România, potrivit sursei citate.