Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a înregistrat şi soluţionat un număr de 15.620 de petiţii în ultimele opt luni, cele mai multe fiind în domeniul energiei electrice, în legătură cu facturarea, aspecte ce ţin de prosumatori, a afirmat, joi, într-o conferinţă de specialitate, preşedintele ANRE, George Niculescu, potrivit agerpres.ro.
Conform sursei menţionate, "În perioada de 8 luni de când am preluat mandatul de preşedinte, avem un număr de 15.620 de petiţii înregistrate şi soluţionate. Cele mai multe sunt în domeniul energiei electrice - 13.562 de petiţii, iar în domeniul gazelor naturale avem 2.051 de reclamaţii înregistrate. Ca o comparaţie, în 2021 au fost 23.778 de petiţii, în 2022 au fost 38.998 de petiţii, deci aproape 39.000 de petiţii", a menţionat Niculescu.
Potrivit acestuia, în domeniul energiei electrice cele mai multe petiţii au fost în legătură cu facturarea energiei electrice, "aspecte ce ţin de prosumatori" şi, de asemenea, citirea pe partea de distribuţie, potrivit agerpres.
Totodată, în domeniul gazelor naturale, modul de facturare este cea mai reclamată problemă, racordarea la sistemele de gaze naturale, precum şi realizare instalaţiilor de utilizare, relatează sursa indicată.
Conform agerpres, "Situaţia petiţiilor care ne vin de la consumatori. O calitate foarte importantă este aceea de a răspunde, într-un timp util şi cât mai corect, consumatorilor de energie electrică şi gaze naturale din România. În ultimii doi ani, nu a fost deloc uşor pentru autoritatea de reglementare să ţină pasul cu toate modificările şi, atunci, această activitate a autorităţii a fost una foarte consistentă. Sunt acţiuni pe care autoritate le-a întreprins, în sensul în care a suplimentat numărul de persoane care lucrează la aceste compartimente şi servicii de soluţionare a petiţiilor", a precizat şeful ANRE.
Potrivit acestuia, în comparaţie cu anii trecuţi, numărul de petiţii în 2023 scade, pe de o parte datorită faptului că piaţa de energie şi lucrurile în piaţa de energie au intrat pe un făgaş cât de cât normal, dar pe de altă parte şi activitatea de soluţionare a petiţiilor din cadrul autorităţii s-a îmbunătăţit, în sensul în care fiecare petiţie este tratată cu maximă seriozitate, într-un mod cât se poate de rapid şi obiectiv, precizează sursa citată.