Nivelul global de încredere a consumatorului a înregistrat un scor de 93 de puncte în primul trimestru al acestui an, în timp ce economiile cheie în America de Nord, Asia şi nordul şi centrul Europei au raportat îmbunătăţiri ale sentimentelor economice, în concordanţă cu rezultatele obţinute de Nielsen, conform unui comunicat de presă.
Valoarea de 93 este cu un punct mai mică faţă de înregistrarea din T1 2012 (94) şi cu două puncte mai mare faţă de cât măsura în T4 2012 (91).
"Percepţiile economice au semnalat un avânt pozitiv, cu perspectivele pieţei globale a muncii, finanţe personale, şi intenţiile de a cheltui crescând uşor în T1 2013. Încurajată de semne pozitive ale economiei americane şi de o performanţă stabilă a Chinei, încrederea consumatorului în economiile asiatice dezvoltate şi-a revenit puternic în ultimul trimestru, Hong Kong, Japonia, Korea de Sud şi Taiwan afişând creşteri de două zecimale ale încrederii", a declarat Dr. Vankatesh Bala, economist şef la The Cambridge Group, parte din Nielsen.
Studiul global Nielsen pentru Încrederea consumatorului şi intenţia de a cheltui, iniţiat în 2005, măsoară încrederea consumatorului, temerile majore şi intenţia de a cheltui, în rândul a peste 29 000 respondenţi cu acces la Internet în 58 de ţări. Nivelele de încredere a consumatorului deasupra şi sub o linie de referinţă de 100 indică gradele de optimism şi pesimim.