Compania Nissan dezvoltă planuri de creştere în domenii precum software şi vehicule electrice, independent de Renault, transmite Reuters.
Nissan, caută un partener în afara industriei auto pentru a dezvolta software care să conecteze vehiculele la servicii bazate pe cloud.De asemenea, compania lucrează la o strategie extinsă pentru vehiculele electrice cu baterii şi plug-in pentru pieţele din America de Nord şi Asia, care va fi doar pentru Nissan.
Dezvăluirile au loc în momentul în care consiliul de supraveghere al Alianţei s-a reunit săptămâna aceasta pentru a discuta o reechilibrare care va face ca Renault să-şi reducă participaţia la Nissan de la 43% la 15%, egală cu dimensiunea pachetului Nissan la Renault, şi Nissan să obţină drepturi de vot reciproce.
Conform acordului, care urmează să fie finalizat până la jumătatea anului, Nissan va investi şi în noua afacere Ampere EV a producătorului francez de automobile.
Dezechilibrul i-a enervat de mult pe directorii Nissan, care s-au plâns că Renault nu şi-a plătit partea echitabilă din costurile pentru inovare şi dezvoltare.
Deşi Nissan vede economii continue în achiziţiile de piese partajate cu Renault, nu intenţionează să ofere suport de inginerie pentru Ampere, au spus două dintre persoane, care au cerut să nu fie identificate, deoarece discuţiile între companii sunt în desfăşurare.
De asemenea, Nissan nu intenţionează să furnizeze tehnologia hibridă e-Power unei asocieri în comun axată pe motor pe benzină, pe care Renault o are cu Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd din China şi Saudi Aramco Base Oil.
Companiile plănuiesc să detalieze proiectele de cooperare deja anunţate pentru India şi America Latină.
"Noua structură permite luarea deciziilor mai rapidă şi mai flexibilă", au declarant companiile.
Potrivit acestora, investiţia în Ampere ar întări Nissan în Europa şi "ar accelera afaceri noi".
Poziţia marchează o oprire puternică a viziunii lui Carlos Ghosn, care a condus anterior atât Renault, cât şi Nissan şi a promovat o integrare mai profundă, contrar obiecţiilor unor directori ai Nissan.
Carlos Ghosn a fost arestat în 2018, la Tokyo, sub acuzaţia de abateri financiare, şi a spus că detenţia sa face parte dintr-un complot al directorilor Nissan de a bloca o fuziune a celor doi producători auto.
El a fugit în Liban la sfârşitul anului 2019, în aşteptarea procesului, şi de atunci trăieşte ca fugar.
În discuţiile de reechilibrare, Nissan a făcut eforturi pentru protejarea tehnologiei sale, pentru a limita orice dezavantaj din parteneriatul continuu, au spus oamenii implicaţi.
Printre tehnologiile pe care Nissan doreşte să le protejeze se numără munca sa privind fabricarea bateriilor litiu-ion cu stare solidă şi grupul său de propulsie hibrid electric e-Power, au spus oamenii.