• Cel mai mare producător mondial de telefoane mobile pătrunde în domeniul distribuţiei de muzică digitală
Grupul finlandez "Nokia" Oyj, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, a decis să preia distribuitorul american de muzică digitală "Loudeye" Corp., în schimbul unei sume de circa 60 de milioane de dolari (51 de milioane de euro). "Nokia" urmăreşte să acapareze o cotă cât mai mare din piaţa muzicii digitale, pe segmentul telefoniei mobile.
Conform acordului convenit de cele două părţi, "Nokia" va plăti 4,50 dolari pentru fiecare acţiune "Loudeye", de 2,5 ori mai mult decât preţul înregis-trat de titlurile companiei americane la închiderea şedinţei de tranzacţionare de luni. "Prin preluarea < Loudeye >, < Nokia > poate oferi consumatorilor o experienţă integrată de muzică mobilă, incluzând dispozitive, aplicaţii şi posibilitatea de a achiziţiona muzică digitală", au anunţat oficialii companiei finlandeze prin intermediul unui comunicat de presă. Tranzacţia urmează să fie finalizată în trimestrul al patrulea din acest an, după obţinerea aprobării acţionarilor şi a autorităţilor de reglementare.
Purtătorul de cuvânt al "Nokia", Karl Tuutti, susţine: "Intrăm într-o afacere nouă, dat fiind că, până în prezent, compania noastră a vândut doar dis-pozitive".
"Loudeye" operează 60 de servicii live în peste 20 de ţări din Europa, Africa de Sud, Australia şi Noua Zeelendă. În 2005, a realizat o cifră de afaceri de 20,3 milioane de dolari. "Loudeye" are acorduri cu principalele case de discuri şi oferă un motor de distribuţie online de muzică digitală tuturor părţilor interesate să-şi pună la punct propriul magazin muzical online. Printre companiile care utilizează Loudeye se numără firme renumite, precum "Micro-soft" Corp. şi "Coca-Cola" Corp.
În al doilea trimestru al aces-tui an, "Nokia" a vândut aproximativ 15 milioane de telefoane mobile cu capabilităţi muzicale, compania finlandeză având drept obiectiv comercializarea a 80 de milioane de dispozitive de acest fel până la finele lui 2006.
Potrivit oficialilor "Nokia", această companie este în prezent este cel mai mare comerciant de playere muzicale digitale, având în vedere că, în trimestrul al doilea 2006, grupul "Apple Computer" Inc. a vândut 8,1 milioane de dispozitive de tip iPod.
Analiştii sunt de părere că achiziţia făcută de "Nokia" este foarte importantă şi ea va aduce câştiguri importante diviziei Multimedia.
În trimestrul al doilea din 2006, "Nokia" şi-a majorat cu 43% profitul, aceasta fiind cea mai mare creştere din ultimii trei ani. Evoluţia s-a datorat vânzărilor mari din China şi India. Câştigul net al companiei a însumat 1,14 miliarde de euro (1,44 miliarde de dolari) sau 28 de cenţi/acţiune în intervalul aprilie-iunie 2006, comparativ cu 799 milioane de euro sau 18 cenţi/titlu în trimestrul al doilea din 2005. Vânzările "Nokia" au crescut cu 22%, la 9,81 miliarde de euro. Analiştii anticipau un câştig net de un miliard de euro, la vânzări de 9,64 miliarde de euro.
Compania finlandeză a anunţat că, în trimestrul al doilea, cota sa de piaţă a fost de 34%, în scădere de la 35% în primul trimestru, însă mai mare decât cea de 33% din trimestrul al doi-lea din 2005.