Noul DBX707 este un SUV care ridică Aston Martin la apogeul segmentului, cu o combinaţie unică de performanţă extraordinară, dinamică supremă, stil inconfundabil şi lux absolut. Proiectat cu o abundenţă de caracter şi capacitate convingătoare, DBX707 este SUV-ul suprem din toate punctele de vedere. Cel mai rapid. Cel mai puternic. Cea mai bună manevrabilitate. Trei premii pentru care DBX707 a fost conceput să le revendice. Nu urmărind orbeşte punctele de referinţă, ci obţinându-le în propriile sale condiţii şi în felul său inimitabil. Pentru Aston Martin, acest lucru a însemnat să se asigure că în spatele numerelor se află esenţă - adică o putere şi un ritm spectaculos, combinate cu precizie excepţională, fler dinamic şi implicare reală pentru o experienţă de condus captivantă, unică şi impresionantă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, luând ca punct de plecare designul amplu apreciat al lui V8 DBX, dinamica şi caracterul plăcut pentru şofer, DBX707 se bazează în mod genial pe acele atribute sportive autentice. Fiecare zonă a maşinii a fost îmbunătăţită pentru a creşte performanţa, pentru a intensifica plăcerea de a conduce şi pentru a-i amplifica prezenţa pe drum.
Directorul executiv al Aston Martin, Tobias Moers, a declarat despre DBX707: Încă de la prima sa introducere, DBX a reprezentat valorile dinamice şi de design ale Aston Martin într-un mod care demonstrează că nu toate SUV-urile trebuie să se conformeze aceloraşi compromisuri. Cu DBX707 am depăşit limitele în fiecare domeniu pentru a crea o maşină care stabileşte noi standarde de performanţă şi dezirabilitate. Cea mai rapidă, cea mai puternică, cea mai bună manevrabilitate şi cea mai captivantă maşină de acest gen, propulsează Aston Martin la apogeul performanţei SUV-ului". Începând cu motopropulsorul, echipa de ingineri a lui Aston Martin s-a gândit să exploateze întregul potenţial al V8-ului dublu turbo de 4,0 litri al lui DBX. Motorul lui DBX707 dispune acum de turbocompresoare cu rulmenţi cu bile şi o calibrare a motorului personalizată pentru a elibera mai multă putere şi cuplu. De asemenea, nou pentru SUV-ul emblematic de înaltă performanţă al Aston Martin este o transmisie automată cu 9 trepte ambreiaj umed". Capabilă să gestioneze sarcini de cuplu mult mai mari în comparaţie cu un convertor automat de cuplu obişnuit, această transmisie de înaltă performanţă permite creşterea puterii V8-ului de 4,0 litri la 707 CP şi 900 Nm, creşteri de 157 CP şi 200 Nm faţă de DBX (V8).
Adoptarea noii transmisii cu ambreiaj umed aduce beneficii suplimentare. Cele mai vizibile sunt schimbările de viteză mult mai rapide în comparaţie cu transmisia convertizorului de cuplu. Senzaţia de schimbare este mai imediată şi mai directă, ceea ce oferă şoferului un sentiment sporit de control şi reacţie faţă de DBX (V8). Capacitatea de acceleraţie este, de asemenea, îmbunătăţită, ceea ce contribuie la timpul de 0-62 mph al DBX707 de 3,3 secunde.
Şeful departamentului care se ocupă de motopropulsoare la Aston Martin, Ralph Illenberger, a declarat: Cu acest nou model excepţional, am deblocat cu adevărat potenţialul de performanţă al DBX -ului pentru a crea un SUV de înaltă performanţă care să învingă orice concurenţă. Câştigurile uriaşe pe care le-am găsit atât în ceea ce priveşte puterea, cât şi cuplul demonstrează nu numai priceperea inerentă a V8-ului biturbo de 4,0 litri, ci şi apetitul şi capacitatea lui Aston Martin de a găsi soluţii inginereşti fără compromisuri. Combinaţia dintre acest motor magnific cu o nouă transmisie ambreiaj umed" cu 9 trepte se află în centrul capacităţilor formidabile ale DBX707."
Integrată în suita de îmbunătăţiri de performanţă a lui DBX707 este montarea standard a frânelor din carbon-ceramică. Măsurând 420 mm în faţă şi 390 mm în spate, aceste discuri CCB sunt prinse de etriere cu 6 pistoane şi au ca rezultat o reducere cu 40,5 kg a greutăţii nesurate. Revizuirile aduse dimensionării hidraulice ale sistemului de frânare şi ale amplificatorului îmbunătăţesc răspunsul la frânare pentru o mai mare precizie şi încredere pentru şofer. Răcirea îmbunătăţită a frânei a fost obţinută prin preluarea aerului atât din admisia principală de răcire, cât şi din podea, cu plăcuţe de frână de înaltă performanţă care oferă o consistenţă excelentă a frecării într-o gamă largă de temperaturi.
Roţile şi anvelopele sunt standard de 22 inchi (într-o gamă de modele Sport şi Ribbon), cu o jantă din aliaj de 23 inchi opţională oferită într-o gamă de negru texturat sau negru satinat, cu străluciri turnate în diamant. Adoptarea unei roţi de 23 inchi aduce, de asemenea, beneficii dinamice, anvelopa cu diametru mai mare oferind un răspuns îmbunătăţit al direcţiei, un control mai bun al caroseriei şi timpi îmbunătăţiţi pe tur.
DBX707 are, de asemenea, o nouă versiune a diferenţialului electronic spate cu alunecare limitată (e-diff). Consolidat pentru a gestiona cuplul total de 900 Nm, acesta are un raport de transmisie final revizuit (mai scurt) de 3,27 comparativ cu 3,07 pentru DBX V8. Acest lucru ajută capacitatea de sprintare prin treptele inferioare şi îmbunătăţeşte răspunsul în trepte, păstrând în acelaşi timp eficienţa şi rafinamentul de croazieră oferite de transmisia cu 9 trepte.
Distribuţia cuplului faţă-spate rămâne complet automată, cu capacitatea de a trimite până la 100% din cuplu către puntea din spate, la cerere. Calibrarea atentă a e-diff-ului asigură că DBX707 are agilitatea la viraje, senzaţia sportivă şi caracterul dinamic al unei adevărate maşini sport. Unul care integrează tehnologia şasiului şi grupului motopropulsor pentru a găsi cel mai dulce echilibru de manevrabilitate şi pentru a menţine combinaţia optimă de tracţiune şi agilitate în orice moment.
Cheia manevrabilitatii excepţionale a lui DBX707 este sistemul său de suspensie pneumatică. Păstrând arhitectura de bază şi camerele de aer cu volum triplu ale DBX V8 - deja considerat SUV-ul cu cea mai bună manevrabilitate de pe piaţă - DBX707 are un şasiu optimizat pentru cerinţele şi obiectivele sale fără compromisuri.
Începând cu suspensia, DBX707 beneficiază de o nouă supapă amortizor şi de recalibrarea comutării dinamice a volumului arcului pentru a îmbunătăţi controlul caroseriei şi răspunsul direcţiei. Sistemul electronic de servodirecţie a fost, de asemenea, ajustat pentru a îmbunătăţi senzaţia de direcţie, cu o creştere mai mare a efortului în afara centrului pentru a ajuta şoferul să-şi facă o imagine mai clară a sarcinilor în creştere în viraje şi a aderenţei disponibile.
Au fost aduse modificări suplimentare în detaliu la sistemul eARC (Electronic Active Roll Control), cu parametri revizuiţi care sporesc sentimentul de agilitate şi îmbunătăţesc echilibrul dinamic al maşinii. Există, de asemenea, unele modificări şi îmbunătăţiri ale modurilor de Drive dinamic. Race Start" este disponibil în modurile GT Sport şi Sport+ pentru a maximiza acceleraţia off-line şi pentru a prezenta cu adevărat performanţa îmbunătăţită. Logica activă revizuită în cutia de transfer a sistemului de tracţiune integrală realizează o armonie mai mare şi un control precis între linia de propulsie şi sistemul ESP, pentru o experienţă de condus mai naturală, asemănătoare maşinilor sport.
Drummond Jacoy, şeful departamentului de inginerie şi achiziţii de vehicule Aston Martin, adaugă: Crearea celui mai bun SUV a prezentat provocări formidabile pentru echipa noastră de ingineri. Prea des, această clasă de maşini este caracterizată de o obsesie pentru forţa brută. Cu DBX707, obiectivul nostru a fost să potrivim performanţa imensă cu un control şi precizie impecabile, combinate cu o personalitate sportivă autentică esenţială în fiecare model Aston Martin. În acest scop, am aplicat o abordare fără compromis în fiecare zonă a vehiculului. Motorul, transmisia, suspensia, frânele, sistemele electronice şi aerodinamica au fost toate supuse unor îmbunătăţiri extinse şi unui reglaj meticulos. Rezultatul este o maşină care stabileşte noi standarde şi distinge şi mai mult DBX de rivalii săi din clasă."
În scopul sporirii controlului, DBX707 introduce o consolă inferioară revizuită, care conţine noi comutatoare de selecţie a modului de conducere. Acum, în loc să fie nevoit să intre într-un submeniu în cadrul sistemului de infotainment, şoferul are control imediat cu vârful degetelor asupra modurilor şi setărilor dinamice cheie. Acestea includ butoane dedicate pentru modul de suspensie, ESP, modul de selectare manuală a vitezei şi comutatorul de evacuare activ, care deschide supapele noului sistem de evacuare sport cu patru ţevi de eşapament fără a fi nevoie de a fi în modul Sport drive.
În conformitate cu upgrade-urile sale de inginerie extinse, exteriorul şi interiorul lui DBX707 au primit o schimbare de design la fel de amănunţită. Rezultatul este spectaculos - în mod evident sportiv, dar cu stilul şi atenţia la detalii pentru care Aston Martin este sărbătorit pe bună dreptate.
DBX a primit o grilă frontală mai mare şi un design complet nou al DRL, cu prize de aer şi canale de răcire a frânei, plus un nou profil de splitter frontal. Grila cromată satinată - mărită pentru a creşte semnificativ fluxul de aer de răcire atât la V8 de performanţă ultra-înaltă, cât şi la noua transmisie cu 9 trepte - are palete duble, cele şase bare orizontale despărţite acum pentru a crea un interes vizual mai mare şi pentru a face ca acest model de vârf să fie imediat identificat.
Ramele geamurilor din crom satinat închis şi noile lame ale capotei se coordonează perfect cu grila frontală şi cu splitterul negru lucios, continuând de-a lungul flancurilor cu praguri laterale negru lucios, care au acum un profil mai adânc şi mai puternic sculptat. DBX707 primeste, de asemenea, uşi cu închidere soft, îmbunătăţind şi mai mult acreditările de lux ale SUV-ului.
Îmbunătăţind atât forma estetică, cât şi funcţia aerodinamică, un nou spoiler a fost adăugat la aripa acoperişului pentru a reduce portanţa şi pentru a creşte stabilitatea la viteză mare, cu un difuzor spate dublu mărit semnificativ pentru a satisface noul sistem de evacuare cu patru diametre mari. Finisat în negru satinat pentru a completa finisajul negru lucios al difuzorului, această nouă evacuare a fost reglată pentru a oferi o semnătură sonoră unică. Completarea modificărilor din spate, o nouă bară de protecţie spate, completată cu orificii de ventilaţie integrate, accentuează structura musculoasă al lui DBX707.
Directorul de design al Aston Martin, Marek Reichman, adaugă: Cheia ADN-ului designului DBX707 este captarea încrederii care vine din supremaţia sa dinamică. Când sunteţi SUV-ul alfa, nu trebuie să încercaţi prea mult, prin urmare, ne-am concentrat asupra acelor zone ale designului care ar face ca DBX707 să fie recunoscut instantaneu ca modelul cu cele mai înalte performanţe. Desigur, funcţia este motorul pentru unele dintre modificări - în special deschiderea mai mare a grilei, spoilerul spate şi roţile opţionale de 23 inchi - dar în altă parte - cum ar fi pragurile laterale şi bara de protecţie spate - am exprimat performanţa imensă a lui DBX707 în moduri care creează un aspect mai agresiv. Rezultatul este un design care emană putere, păstrându-ne angajamentul faţă de liniile pure şi proporţiile perfecte. DBX707 este o adevărată fiară de performanţă, dar păstrează frumuseţea şi eleganţa pe care le aşteptaţi de la ADN-ul Aston Martin."
Tema sportivă continuă în interior cu scaunele Sport montate standard (scaunele confort sunt disponibile ca opţiune gratuită). Toate opţiunile de scaune sunt dotate standard cu reglare electrică în 16 direcţii plus încălzire în faţă şi în spate. Există trei opţiuni de medii interioare - Accelerate, echipat standard, care prezintă un amestec de piele şi Alcantara, precum şi opţionalele Inspire - Comfort şi Inspire Sport, care prezintă piele integrală Semi-Aniline, cu aripi Aston Martin brodate pe bord, tetiera, o dungă contrastantă în centrul scaunului şi model de perforaţii în spătarul scaunului şi perna de bază. La fel ca la exterior, interiorul lui DBX707 are un finisaj crom închis pentru comutator ca standard. Opţional poaote fi crom strălucitor sau fibră de carbon. Furnirul Piano Black este standard cu finisaje din fibră de carbon sau cu plasă metalică bronz disponibile ca opţiune.
Pentru clienţii care doresc să îmbunătăţească şi mai mult caracterul exclusivist al lui DBX707 şi să creeze ceva cu adevărat unic, Q by Aston Martin, serviciul personalizat al mărcii oferă cea mai bună personalizare. Oferind o paletă extinsă de opţiuni, de la grafică unică la carbon colorat şi materiale la comandă atât la interior, cât şi la exterior, fiecare maşină Q by Aston Martin - Commission" poate depăşi limitele dorinţei şi este complet adaptată clientului.
Fiind modelul emblematic din gama DBX, DBX707 este gata să continue realizările premiate ale primului SUV al Aston Martin, care a realizat peste 3000 de vânzări în primul său an de producţie şi a obţinut o serie de premii. Printre acestea se numără Cel mai bun SUV de lux" la GQ Car Awards, premiul Super SUV al anului" de la Top Gear şi câştiguri consecutive în categoria Cel mai bun SUV super de lux" din PR Arabia National Auto Award.
Producţia DBX707 urmează să înceapă în primul trimestru al anului 2022, primele livrări fiind programate la începutul trimestrului II 2022. Modelul poate fi comandat prin intermediul Aston Martin Bucharest, Dealer Oficial Aston Martin în România, se arată în comunicat.