În timp ce în industria jocurilor de noroc, pe segmentul landbased, se poate observa o maturitate, tendinţa pieţei locale, ca şi cea remarcată la nivel european, este de orientare a operatorilor către mediul online, se arată într-un comunicat de presă al operatorului de jocuri de noroc "Novomatic".
Potrivit lui Valentin-Adrian Georgescu, CEO "Novomatic" România, cheia succesului este de a crea o sinergie între activitatea din ofline şi online. Sursa citată precizează: "Online-ul aduce cu sine o serie de beneficii atât pentru operatori, cât şi pentru jucători. Activitatea devine astfel mult mai bine şi mai uşor de controlat, se pot evita abuzurile rapid şi se contribuie activ la o legătură pe termen lung cu jucătorul. Pe de altă parte, jucătorul are acces la un spectru mult mai larg de jocuri faţă de opţiunile din landbased".
"Novomatic" arată şi faptul că stilul de viaţă al "milenialilor" se bazează mai puţin pe bunuri materiale şi realizări profesionale, cât pe experienţe şi amintiri, o categorie în care pot fi încadrate şi jocurile de noroc. Potrivit studiului "Jocurile de noroc în România", emis de "GfK" România la solicitarea Romslot şi Romanian Bookmakers, cei care joacă cu o frecvenţă săptămânală sunt în general bărbaţi, cu vârsta între 18-24 de ani, necăsătoriţi, din mediul urban. Contrar însă aşteptărilor, numărul femeilor care joacă este tot mai mare.
Valentin-Adian Georgescu a precizat: "Percepţia asupra jocurilor de noroc este într-un proces continuu de schimbare în bine, percepţia este mai puţin negativă. Drept dovadă, numărul jucătorilor este tot mai mare, pe primul loc este categoria de vârstă 18-24 de ani, urmată îndeaproape de cea de 25-34 de ani. Ceea ce mai putem observa este că şi profilul jucătorului se schimbă. Dacă până acum bărbaţii erau cei care îl constituiau, putem vorbi acum şi de un procent reprezentat de femei. În cazul nostru, vorbim de o proporţie de 67% jucători bărbaţi şi 33% jucători femei".
Potrivit rezultatelor aceluiaşi studiu, motivul principal pentru care aleg să joace este "de placere".
Georgescu a explicat: "Jucătorii asociază cazinoul cu o stare de bine, cu distracţie, relaxare şi câştig. Iar cazinourile online susţin şi mai mult această nevoie a jucătorilor prin opţiunile variate pe care le au la dispoziţie în materie de jocuri".