Compania uberVU, înfiinţată în 2008 de trei români şi activă în monitorizarea informaţiilor apărute despre companii pe reţelele sociale, a fost preluată de compania canadiană HootSuite, pentru 15-20 de milioane de dolari, potrivit portalului TechCrunch. Printre clienţii uberVU se numără peste 200 de companii precum 3M, NBC, Heinz, Fujitsu, SC Johnson, indiegogo şi L'Occitane.
Compania nu a furnizat detalii privind termenii tranzacţiei, însă aceasta s-a situat la 15-20 de milioane de dolari potrivit informaţiilor obţinute de TechCrunch, citate de Mediafax.
HootSuite este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de instrumente prin care companiile îşi pot administra prezenţa pe reţelele sociale precum Twitter, Facebook, Foursquare şi Instagram.
Preluarea uberVU este prima achiziţie după ce HootSuite a atras anul trecut fonduri de 165 milioane de dolari.
UberVU a fost înfiinţată în 2008 la Bucureşti de trei români, Dan Ciotu, Vladimir Oane şi Dragoş Ilinca, dar a fost mutată în scurt timp la Londra, aceasta fiind una dintre condiţiile pentru a primi finanţare. În prezent, compania are sediul la Boston, SUA, dar are angajaţi şi în România. Cei trei lucrează şi în prezent la firma înfiinţată în 2008. Ciotu este directorul operaţional, Oane ocupă postul de director de produs, iar Ilinca conduce operaţiunile de marketing ale companiei.