Producătorul auto Opel (divizie a General Motors - GM) a anunţat ieri că se va retrage de pe piaţa din China anul viitor, în ianuarie, o decizie pe care şeful companiei a descris-o ca fiind "mult întârziată", informează presa internaţională.
Anul trecut, cei 22 dealeri Opel au vândut în China 4.365 autovehicule, o cantitate extrem de scăzută faţă de cele 810 mii de automobile Buick livrate de GM.
Karl-Thomas Neumann, directorul general al Opel, a afirmat că "ar fi costat sute de milioane de euro îmbunătăţirea imaginii brandului Opel şi extinderea reţelei de distribuţie".
Totodată, Opel intenţionează să investească 245 milioane euro (337 milioane dolari) în principala sa fabrică din Rüsselsheim (Germania), unde va lansa două modele, inclusiv un Buick pentru piaţa din SUA. Hotărârea face parte din strategia de reducere a costurilor, anunţată de GM.
Recent, grupul American General Motors a anunţat că, din 2016, va retrage marca Chevrolet de pe pieţele din Europa de Vest şi de Est, să facă loc pentru Opel şi Vauxhall. Retragerea va genera o pierdere excepţională, cuprinsă între 700 milioane şi 1 miliard dolari.
Tot în Europa, GM va pune accent pe promovarea automobilelor produse de divizia sa germană, Opel, precum şi pe cele Vauxhall, urmând să promoveze şi modelele de lux Cadillac.
Pe de altă parte, grupul va continua să vândă unele modele emblematice de Chevrolet pe pieţele din Rusia şi din Comunitatea Statelor Independente (CSI).