Oracle a lansat primul Index al Managementului Performantei Intrepriderilor (MPI), prin intermediul căruia, diferite business-uri din Europa şi America de Nord sunt evaluate în ceea ce priveşte abilitatea lor de a uni procesele de management cu sistemele informatice, pentru a forma un aspect unitar al businessului. Pe o scală de la 0 la 10, aceste organizaţii au obţinut per ansamblu un scor de 5,13. Rezultatele studiului au indicat un nivel general modest de îndeplinire, rămânând mult de lucru pentru dezvoltarea unei imagini precise de ansamblu a performanţei întreprinderii. Indexul Oracle MPI, apare frecvent pe EPM TV - un nou şi inovativ portal TV dedicat Managementului Performantei Intreprinderilor, sub brand-ul Oracle.
Studiul pentru Indexul MPI a fost realizat de către grupul Quocirca; prin acest studiu s-a solicitat de la 800 de oameni de afaceri, in masură să ia decizii din Europa şi America de Nord, să clasifice procesele ce se desfăşoară în organizaţiile lor şi acurateţea informaţiilor transmise în şase domenii diferite: mediul stakeholderilor, modelul pieţei, modelul de business, planul de business, operaţiunile de business şi rezultatele.
• Concluzii pe baza studiului
În timp ce organizaţiile sunt plasate moderat în fiecare domeniu (cu excepţia obligaţiei stakeholderilor), mai puţin de un sfert (22%) sunt de părere că o abordare integrată este necesară şi mai mult de un sfert (27%) cred că fiecare proces trebuie privit izolat. Din cele şase domenii acoperite, cel al stakeholderilor a înregistrat cel mai mic scor. Acest lucru indică faptul că implicarea lor în performanţa organizaţiei nu este optimizată. Un număr ridicat de răspunsuri "nu ştiu" în această secţiune arată că multe organizaţii nici măcar nu se gândeau la nevoile stakeholderilor în procesul lor de planificare sau al reţelelor de valoare. Există o strânsă corelare inversă între un punctaj al Indexului unei ţări şi reglementarile mediului de afaceri: per total, cu cât este mai mare Indexul, cu atât este mai mică presiunea reglementarilor. Sectorul public şi sectoarele de sănătate, sunt cele mai puternic reglementate vertical industriale, având cele mai scăzute punctaje EPM. Această corelare inversă demonstrează că afacerile din ţările şi industriile cu aşteptări mari pentru guvernanţă, transparenţă şi acurateţea informaţiei sunt mai calificate în a inţelege provocările, în a uni sisteme disparate şi procese pentru a asigura o poză a performanţei. Majoritatea organizaţiilor răspund greu la schimbările pieţei şi mediului de afaceri, doar 13% din respondenţi cred despre ei că se situează bine la acest aspect. Marea Britanie este cea mai receptivă în folosirea procedurilor pentru a face faţă situaţiilor critice. Folosirea soluţiilor Business Inteligence (IB), are un rol semnificativ in implinirea MPI. Subiectii care vad BI ca fiind un instrument important pentru organizaţia lor, au scoruri la index de 5,3, în timp ce aceia care privesc BI ca fiind o modalitate scumpă de vizualizare a datelor, au punctaj 5, iar cei care îl percep ca pe un instrument pentru raportarea istorică au un scor de 4,9.
Un model comun generalizat este rar intalnit in afaceri. In timp ce peste jumatate din subiecti au un model pentru anumite seturi de date, doar 1% dintre organizatii au un model comun valabil pentru toate cazurile.
Alain Blanc, Senior Vice President, Oracle EMEA EPM/BI, Western Europe Applications, a spus: "Cum excelenta operationala devine mai degraba o norma decat o execeptie, companiile au nevoie de o noua sursa de diferentiere competitiva. Avantajul strategic creste din ce in ce mai mult, prin abilitatea de a administra performantele totale ale companiei, mai mult decat procesul tranzactional. Aceasta metoda imperativa se numeste "Management Excellence". Oracle crede ca Performanta Managementului Companiilor este o parte semnificativa din realizarea Excelentei in Management. Tehnologia noastra joaca un rol cheie in permiterea MPI.