OSNAT PELED, BWFR: "Fiecare domeniu de afaceri poate atinge succesul şi poate prospera"

Ziarul BURSA #Companii / 20 august 2018

"Fiecare domeniu de afaceri poate atinge succesul şi poate prospera"

În 2015 Osnat Peled a iniţiat ONG-ul Business Women Forum Romania pentru a veni în sprijinul femeilor antreprenor sau care îşi doresc să-şi des­chidă propriul business. În prezent, în jur de 3200 de doamne fac parte din această comunitate.

Osnat Peled, preşedintele şi fondatorul BWFR, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre cum a luat naştere acest ONG, despre dificultăţile din mediul de afaceri, dar şi despre femeile antreprenor din ţara noastră.

Reporter:Cum a fost înfiinţat Business Women Forum Romania? Cum a fost acesta primit apoi în mediul de afaceri românesc? Colaboraţi şi cu alte entităţi dedicate antreprenorilor femei?

Osnat Peled: Acum 20 de ani doream să îmi deschid propria afacere, dar neavând la momentul respectiv cunoştinţele necesare, am hotărât să fiu parte a unei comunităţi extraordinare, numite Business Women Forum Israel. În cadrul acestei comunităţi am beneficiat de un curs de start-up, de mentori şi de susţinerea unor minunate femei de afaceri, care, cu inima des­chisă, se ajutau mereu între ele.

Era ciudat pentru mine, pentru că iniţial nu am putut înţelege de ce se purtau atât de frumos cu mine - o străină, până la urmă. Curând am înţeles că aceasta este puterea networkingului: de fiecare dată când dăruieşti, vei primi înapoi dublu.

Afacerea mea a crescut rapid, am devenit chiar eu un mentor în această comunitate şi mi-am dezvoltat abilităţile de-a lungul anilor.

Apoi, 5 ani mai târziu... am ajuns în România!

M-am întrebat unde aş putea găsi o comunitate a femeilor din lumea afacerilor, pentru a face parte din ea. Însă nu am putut găsi niciuna, aşa că mi-am făcut mie însămi o promisiune: într-o zi voi pune eu bazele unei astfel de comunităţi, unde femeile din business să se sprijine între ele, să inspire şi să se inspire, să înveţe împreună.

Anii au trecut şi în 2015 a venit şi momentul meu. Copiii mei dragi cres­cuseră şi, din punct de vedere profesional, era clipa oportună. Cu toate acestea, au existat multe temeri - cum mă va accepta pe mine comunitatea de business din România? Va exista interes pentru împărtăşirea informaţiilor? Exista în România conceptul de networking autentic? Câte femei de afaceri sunt aici, până la urmă? Toate aces­te temeri şi întrebări m-au condus spre o singură concluzie: nu am nimic de pierdut (la fel ca în afaceri).

Ca în orice afacere pe care am iniţiat-o înainte, am început prin a schiţa guideline-ul BWFR - Business Women Forum Romania, acesta urmând să fie primul meu ONG.

Am vrut să construiesc ceva cât mai apropiat de modelul israelian pe care îl cunoşteam (în Israel avea statut de entitate guvernamentală, pe când în România a fost susţinut printr-o inves­tiţie personală, a mea).

Guideline-ul BWFR a rămas acelaşi din prima zi şi până în prezent: obiectivul nostru principal este acela de a împărtăşi informaţii, de a organiza seminarii şi workshopuri, unde femeile din business şi manageri de corporaţii să îşi poată expune liber ideile.

Reporter: Care sunt domeniile de activitate din care provin membrii antreprenori BWFR?

Osnat Peled: Comunitatea BWFR număra în luna iunie peste 3.200 membri, pe care îi putem împărţi în patru grupuri majore.

Sunt managerii afacerilor proprii - care formează grupul majoritar, fiind vorba de IMM-uri din toate domeniile şi industriile, de obicei doamnele de business ce fac parte din acest grup sunt acţionari majoritari, cu mai mult de 3 ani de experienţă pe piaţa din România. Aceste femei şi-au ridicat şi dezvoltat businessul singure, fără studii de specialitate şi fără suport din partea altor persoane. Multe dintre ele se bucură de succes, aşa că au intrat în comunitatea noastră pentru a-şi perfecţiona abilităţile, pentru a-şi îmbunătăţi rezultatele şi pentru a-şi creşte şi mai mult businessul şi reţeaua de networking. Pentru mine, a fost o surpriză plăcută, să mă confrunt cu o cerere atât de mare şi să ni se alăture atâtea doamne minunate, care ne inspiră şi care contribuie în mare măsură la comunitatea de business din România.

Al doilea grup este format din managerii corporativi (CEO, CFO, manageri de resurse umane, manageri de marketing, manageri PR etc.), care doresc să îşi dezvolte abilităţile şi reţeaua de networking. Aceste doamne îşi oferă un timp pentru ele, pentru a se dezvolta la nivel personal şi profesional. De asemenea, comunicarea între antreprenori şi managerii corporativi (care sunt angajaţi) reprezintă un factor major pentru creşterea reciprocă a forumului şi pentru reţeaua de calitate şi colaborarea pe care o realizăm împreună.

Cel de al treilea grup este reprezentat de doamnele din lumea ONG-urilor. Invităm ONG-urile să participe gratuit la programele şi activităţile noastre. Cred cu tărie că ONG-urile sunt principalul catalizator pentru a face România mai frumoasă şi mai bună, în beneficiul tuturor, aşa că un alt obiectiv al nostru este de a integra ONG-urile în cadrul comunităţii de business prin intermediul BWFR. Până acum am ajutat multe ONG-uri să îşi dezvolte abilităţile şi să participe la cât mai multe activităţi, printre care Help Autism, Hospice, Asociaţia M.A.M.E., Asociaţia Down Plus Bucureşti. Acestea nu sunt singurele, existând multe altele care se alătură nouă săptămânal. Activitatea pe care o avem cu ONG-urile este una dintre cele mai mari mândrii ale mele!

Un alt grup este format din start-up-uri. De-a lungul anilor am învăţat că în România, start-up-ul condus de o femeie, este foarte diferit de cel din Israel. În timp ce în Israel trendul este să începi o afacere în jurul vârstei de 20 de ani, în România vârsta medie la care femeile încep o afacere este 35-40 ani, afacere pe care o dezvoltă în timp ce lucrează ca manageri în companii de top. Această observaţie ne-a ajutat să dezvoltăm un curs de start-up, gândit şi construit după nevoile lor.

Reporter: Care credeţi că sunt domeniile de afaceri cu perspectivă de viitor din ţara noastră?

Osnat Peled: Consider că fiecare domeniu de afaceri poate atinge succesul şi poate prospera. Acest fapt este influenţat de diferite variabile de business, experienţă şi cunoştinţe despre cum antreprenorul/proprietarul îşi ges­tionează afacerea. Cred că aceasta este esenţa BWFR. Nu contează în ce domeniu acţionaţi, în BWFR veţi găsi toate beneficiile şi cunoştinţele pe care le căutaţi.

Reporter: Credeţi că societatea românească oferă destule oportunităţi antreprenorilor femei? 

Osnat Peled: Atunci când sunteţi antreprenor, focusul trebuie să fie asupra dumneavoastră şi a abilităţilor dumneavoastră. Nu încurajez gândirea negativă a femeilor, care de multe ori este legată de frică şi nu de posibilităţile lor. Femeile de pretutindeni, nu doar din România, se confruntă cu două probleme principale - găsirea curajului de a face primul pas şi de a gestiona timpul constrâns de obligaţii. Aspir spre a fi un model pentru ambele sarcini, iar acesta este motivul pentru care suntem aici - să le arătăm doamnelor cât de simplu şi posibil este. Totuşi, pentru mine, ca specialist în finanţe, este, de asemenea, important să le educăm cum să reducă riscurile. Cu privire la acest aspect, am descoperit că mulţi bărbaţi de afaceri au nevoie de ajutor, nu doar femeile.

Reporter: Care sunt problemele cu care se confruntă femeile antreprenori?

Osnat Peled: Probleme financiare, probleme de leadership şi probleme de gestionare - nu contează dacă eşti bărbat sau femeie. În anumite aspecte, poate fi dificil pentru o femeie să îşi gestioneze timpul, deoarece multe femei sunt implicate în mai multe activităţi deodată, precum faptul că sunt mame. Din această cauză, regret să aud că multe femei de afaceri extraordinare pe care le întâlnesc amână partea maternă din vieţile lor - ele simt că nu sunt în stare să se ocupe de amândouă, în timp ce eu le sugerez că este posibil cu ajutor, desigur, şi cu abilităţi bune de gestionare a timpului.

Reporter: Cum sunt femeile antreprenori din România în comparaţie cu cele din alte ţări?

Osnat Peled: În primul rând este vorba de vârstă - a fost surprinzător pentru mine să observ faptul că majoritatea femeilor de afaceri din România au pornit pe acest drum destul de târziu (pe la 30-45 de ani) şi după o viaţă petrecută în mediul corporatist. În alte ţări puteţi vedea femei antreprenori mult mai tinere. În al doilea rând, este vorba despre cunoştinţe - fără infrastructura unui învăţământ antreprenorial, întâlnesc zilnic femei de afaceri care nu au învăţat nimic niciodată despre administrarea afacerilor. Tot ce fac ele porneşte din instinct, ceea ce este extraordinar, nu neapărat şi recomandat. Prin intermediul BWFR ţintim să facem o schimbare în această privinţă şi să ajutăm spre educarea directă a femeilor de afaceri şi să le oferim uneltele de care au nevoie - educaţie financiară, vânzări, management, marketing şi aşa mai departe, toate spre beneficiul lor, pentru a reduce riscul şi pentru a le ajuta în dezvoltarea afacerilor lor.

Reporter: Vă mulţumesc!

A consemnat Adelina Toader

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb