OTP Bank a contestat în instanţă un proces verbal emis de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prin care instituţia sancţionează banca pentru unele nereguli din cadrul anumitor contracte de credit, conform informaţiilor de pe portalul de judecată. Procesul verbal al ANPC a fost întocmit în urma efectuării unui control tematic la OTP Bank România.
Potrivit unor surse apropiate situaţiei, unul din produsele promovate de operatorul de credit este "Ia-ti pachetul LeZero" / "Zero cuvinte în plus. LeZero. Lejer Zero" un produs combinat, ce compune caracteristici de card, cont curent, internet banking, împreună cu condiţii mai favorabile la acordarea produselor de creditare şi unele scutiri la comisioane aplicate la creditul de consum şi ipotecar.
Condiţiile limitative şi de costuri pe care trebuie să le îndeplinească clienţii pentru a beneficia de facilităţile anunţate sunt inserate în paginile de interior, ne-au informat sursele citate, care ne-au transmis că ANPC a considerat această conduită a operatorului economic o practică comercială incorectă, în sensul în care a fost stabilit de legiuitor practică interzisă şi considerată contravenţie, conform art. 15 alin (1) Legea 363/2007.
În acest context, Autoritatea a aplicat o sancţiune de 50.000 de lei şi măsura de încetare sau instituire a procedurilor legale corespunzătoare pentru încetarea practicii comerciale incorecte, prin eliminarea sintagmei LeZero din pachetul LeZero.
De asemenea, ANPC a constatat că, în contractele de credit de nevoi personale, nu sunt menţionate informaţii esenţiale şi asupra drepturilor pe care consumatorii le au, conform legii în vigoare, ci doar asupra obligaţiilor.
În acest caz, ANPC consideră că neprezentarea informaţiilor ce trebuie incluse în contractele de credit prevăzute la art.46 lit. g din OG 50/2010 modificată şi completată prin Legea 288/2010 constituie contravenţie şi a sancţionat instituţia bancară cu o amendă de 10.000 de lei, conform surselor noastre. Agenţii constatatori propun, de asemenea, măsura de aducere a contractului în conformitate cu prevederile legale, în termen de maxim 15 zile.
O altă constatare a ANPC a fost faptul ca unele prevederi contractuale nu au fost aliniate conform OUG 52/2016, lipsind unele informaţii esenţiale ce trebuiau incluse în contractele de credit.
În acest caz, Autoritatea a sancţionat banca cu o amendă de 20.000 de lei, propunând, de asemenea, măsura de aducere a contractului în conformitate cu prevederile legale, în termen de maxim 15 zile.
Reprezentanţii băncii nu au comentat pe subiect, răspunzând solicitării noastre că OTP Bank respectă toate prevederile legale în vigoare: "Nu comentăm public situaţia, acesta fiind un proces pe rol. Amintim doar că banca noastră respectă atât prevederile legale, cât şi indicaţiile sau solicitările oricăror autorităţi de control. Ne asigurăm clienţii că ne continuăm procesul de perfecţionare a produselor şi serviciilor oferite, astfel încât să răspundem cât mai aplicat nevoilor lor".