Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi consideră că aplicarea modelului de succes al Vienei pentru încurajarea folosirii transportului public şi a scăderii numărului de maşini aflate în trafic reprezintă soluţia pentru rezolvarea problemei traficului din Bucureşti, care se află pe locul 5 în lume din punctul de vedere al blocajelor rutiere, potrivit unui comunicat de presă al liberalului.
"Bucureştiul bifează o nouă contraperformanţă: potrivit unui studiu, Capitala noastră se află pe locul 5 în topul oraşelor cu cele mai mari probleme în trafic. Mai exact, se pare că un bucureştean pierde mai bine de 4 zile în trafic, pe an. De departe, conform sondajelor de opinie, traficul este cea mai mare problemă cu care se confruntă bucureştenii şi cred că pentru soluţionarea acestei situaţii, un model pe care îl putem adapta cu succes este cel al oraşului Viena. Mai exact, avem nevoie de o strategie de extindere a metroului şi a transportului public de suprafaţă, de o modernizare a parcului auto al RATB, fără creşterea preţului abonamentelor, diversificarea şi suplimentarea transportului public pe timp de noapte, precum şi de creşterea preţurilor la parcare în zonele centrale pentru a evita aglomerarea. Folosind aceste metode, în Viena numărul persoanelor care călătoresc cu maşina personală a scăzut cu 15% în ultimii 35 de ani. Practic, aplicând acest model în Bucureşti - un oraş similar ca număr de locuitori cu Viena - se poate ajunge la scăderea numărului de maşini aflate în trafic şi la creşterea utilizării transportului public", a declarat Raeţchi.
Deputatul a punctat că RATB şi Metrorex au nevoie de o strategie comună pentru dezvoltarea transportului public.
"O serie de astfel de propuneri sunt stipulate, punctual, şi în Planul de Mobilitatea Urbană, aflat în dezbatere publică la propunerea Primăriei Generale şi a Consiliului Judeţean Ilfov, dar fără o strategie comună asumată la nivelul RATB şi Metrorex, traficul va rămâne infernal. De asemenea, consider că Planul de Mobilitate Urbană trebuie să beneficieze de o dezbatere serioasă pentru că acesta reprezintă strategia de transport public pentru următorii 15 ani", a precizat liberalul.