British American Tobacco (BAT) şi-a extins reţeaua de distribuţie a celui mai nou produs - "glo" - în şapte oraşe mari ale ţării noastre, respectiv Bucureşti, Constanţa, Craiova, Cluj- Napoca, Timişoara, Braşov şi Iaşi, după cum a anunţat, ieri, compania producătoare de ţigarete.
România este prima ţară din UE unde BAT a lansat "glo"- alternativa pentru ţigaretele convenţionale prin care tutunul nu este ars, ci încălzit, fiind mai puţin nociv decât ţigările, conform reprezentanţilor companiei.
Extinderea acestui produs inovativ pe piaţa noastră face parte din strategia globală pe care o are British American Tobacco. Compania a anunţat, ieri, că, începând cu această săptămână, consumabilele de tutun pentru "glo", numite Neostiks, sunt disponibile în aproximativ 2.000 de magazine, lanţuri internaţionale de supermarket-uri şi benzinării din localităţile menţionate mai sus. Kent Neostiks sunt disponibile în trei arome diferite: "Bright Tobacco" (aromă de tutun), "Citric Mix" (aromă de citrice) şi "Fresh Mix" (mentol).
În prezent, batoanele Neostiks sunt fabricate în unităţile de producţie din Coreea de Sud şi Rusia. În anii care urmează, pe măsură ce va adopta noi strategii de extindere, compania se va orienta şi către fabrica din Ploieşti pentru fabricarea acestor produse, conform reprezentanţilor BAT.
Dispozitivul "glo" este disponibil şi online, în magazinul dedicat acestui produs, dar şi prin reţeaua de ambasadori înfiinţată de companie. Preţul pentru prima achiziţie a dispozitivului, împreună cu 10 pachete de Kent Neostiks, este de 200 de lei. Un pachet de Kent Neostiks va fi comercializat la un preţ comparabil cu cel al unui pachet de ţigarete, respectiv 17 lei.
Asli Ertonguc, Area Marketing Director la British American Tobacco pe Sudul şi Centrul Europei, a menţionat: "Extinderea este o parte vitală a angajamentului companiei şi a eforturilor noastre de a creşte gradul de informare şi conştientizare cu privire la aceste noi produse de ultimă generaţie pe care le-am lansat în magazinul nostru din Bucureşti în luna decembrie a anului trecut. Prin creşterea accesului la produsele cu potenţial de risc redus şi prin intermediul ambasadorilor noştri care informează consumatorii cu privire la modul în care funcţionează «glo», putem să sprijinim mai bine orice fumător care ar putea avea în vedere trecerea la această alternativă cu potenţial de risc redus".
La rândul său, Christopher Proctor, Chief Scientific Officer, British American Tobacco, a spus: "Este cunoscut faptul că arderea tutunului produce multe dintre substanţele nocive asociate fumatului. Deşi efectele pe termen lung asupra sănătăţii trebuie evaluate în continuare, cele mai recente studii arată că «glo» produce cu aproximativ 90% până la 95% mai puţine toxine decât ţigările".
Reprezentanţii BAT au anunţat că "glo" este rezultatul unui proces de patru ani de cercetare, care a implicat resurse impresionante.
British American Tobacco a lansat primul produs de ultima generaţie în România, iFUSE, acum aproape doi ani. iFUSE este un hibrid care utilizează vaporii unui lichid de nicotină pentru a încălzi tutunul.
BAT contribuie anual cu aproximativ 1,6 miliarde euro la bugetul ţării noastre, sub formă de accize şi impozite. British American Tobacco are o cotă de piaţă de 55%, brandul Kent reprezentând circa un sfert din consumul total la nivel naţional.
Din 2012, British American Tobacco a investit peste 2,5 miliarde dolari în aceste alternative la fumatul tradiţional, la nivel global. În întreaga lume, Grupul are peste 1.500 de oameni de ştiinţă, ingineri şi specialişti în tutun care lucrează în centrele de cercetare şi dezvoltare ale societăţii.
BAT a lansat produse inovatoare de nouă generaţie (produse de vapat şi de încălzire a tutunului) pe 16 pieţe la nivel global, precum Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Coreea de Sud, Rusia, Franţa, Italia şi Japonia.
Conform reprezentanţilor BAT, compania intenţionează ca, pe plan global, până în 2030, o proporţie de 30% din cifra de afaceri să provină din vânzarea produselor de noua generaţie.