PAOLO MERLONI, PREŞEDINTELE ARISTON THERMO: "România este foarte importantă pentru Grupul Ariston"

EMILIA OLESCU - Corespondenţă din Italia
Ziarul BURSA #Companii / 21 mai 2015

Paolo Merloni este nepotul lui Aristide Merloni, care a fondat Grupul Ariston.

Paolo Merloni este nepotul lui Aristide Merloni, care a fondat Grupul Ariston.

Ţara noastră este foarte importantă pentru grupul Ariston, având "o poziţie puternică" în această afacere, apreciază Paolo Merloni, preşedintele executiv şi proprietarul Ariston Thermo.

Domnul Merloni, a precizat, marţi, în cadrul unui interviu realizat la sediul central din Italia: "Avem un brand foarte puternic în România, această piaţă fiind una care contează pentru noi şi care oferă multe oportunităţi de dezvoltare".

Domnia sa a continuat: "Cred că sectorul nostru este unul în care conceptul produsului trebuie explicat, iar acest segment este unul în care noi investim - explicăm care sunt avantajele tehnologiei condensării şi ce valoare ar putea avea în piaţă".

Tehnologia condensării nu a fost foarte cunoscută în România, produsele bazate pe această tehnologie fiind noi pentru ţara noastră, a mai spus domnul Merloni.

Afirmaţiile domniei sale vin în contextul în care, din luna septembrie, urmează să intre în vigoare noile reglementări europene în domeniul centralelor termice, care presupun că nu vor mai fi puse pe piaţă centrale convenţionale, ci doar din cele cu condensare. Acestea presupun o economie la consumul de gaze de până la 35% şi un randament mult superior celor convenţionale (de până la 109%), costurile fiind, de asemenea, cu circa 30% mai mari.

"Marea provocare pentru România este îndeplinirea reglementărilor europene", a afirmat preşedintele Ariston.

Domnia sa consideră că în ţara noastră se observă o creştere a consumului, ce are drept consecinţă şi achiziţionarea centralelor pe bază de condensare.

"Piaţa din România este încă tânără" în domeniul încălzirii pe bază de centrală proprie, fiind diferită de cea din Germania sau Italia şi având toate şansele să se dezvolte mai bine decât celelalte ţări unde pieţele sunt mai mature, opinează şeful Ariston.

Deşi "este puţin în urmă" în ceea ce priveşte cunoaşterea şi deschiderea faţă de sistemele de încălzire cu eficienţă energetică ridicată, România va reuşi să recupereze, opinează Paolo Merloni: "Dacă eşti cu mult în urmă şi ajungi în momentul în care trebuie să implementezi o lege, în loc să mai faci un pas în faţă, eşti nevoit să sari. Acest lucru va face şi România - un salt mai mare -, ca să se alinieze reglementărilor europene din domeniul în care suntem prezenţi".

În aceste condiţii, preşedintele Ariston vede un trend pozitiv şi pentru ţara noastră, în domeniul în care activează.

Domnia sa a menţionat că, în România, există problema debranşărilor de la sistemul centralizat de energie termică, în condiţiile în care un segment important al celor care optează pentru instalarea unui sistem propriu de încălzire este reprezentat de persoanele care renunţă la încălzirea centralizată.

Merloni: "Strategia de dezvoltare a grupului are la bază doi piloni importanţi"

Strategia grupului care a stat la baza dezvoltării sale şi a trecerii peste perioada de criză se sprijină pe doi piloni importanţi, potrivit domnului Merloni - penetrarea cât mai multor pieţe, prin investiţiile în dezvoltarea produselor şi a oamenilor, şi îmbunătăţirea produselor astfel încât să devină din ce în ce mai eficiente din punct de vedere energetic.

Punctul de forţă al Ariston Thermo Group este faptul că are o prezenţă extinsă, la nivel global, ceea ce face ca, atunci când o economie nu merge bine, situaţia grupului să se echilibreze cu o altă economie, care se află pe un tred pozitiv. Este ceea ce s-a întâmplat în criză, corporaţia să crească şi chiar să se dezvolte pe pieţe noi.

O parte a strategiei Ariston este reprezentată de achiziţiile pe care le face corporaţia, în fiecare an aceasta cumpărând în jur de două companii de profil. Anul trecut, grupul a făcut achiziţii în Olanda şi Africa de Sud, iar recent - în Danemarca.

Deşi, în prezent, nu are în vedere o astfel de mişcare, domnul Merloni nu va ocoli România dacă va considera oportun să facă achiziţii la noi în ţară. Domnia sa a precizat că, în viitor, va privi cu atenţie asupra ţării noastre, fiind una dintre ţările pe care "le respectă foarte mult".

De altfel, centrul de servicii al întregului grup, care derulează operaţiunile de contabilitate, se află în România de circa 5-6 ani, reunind aproximativ 50 de angajaţi.

"Suntem foarte mulţumiţi de alegerea făcută (n.r. să investească în acest centru), pentru că oferă servicii foarte bune, de calitate, permiţând societăţii să avanseze", a declarat Paolo Merloni.

2014 - an record pentru Ariston Thermo

La nivel de grup, anul trecut a fost unul record, fiind atinse cele mai mari niveluri din istoria corporaţiei, atât în ceea ce priveşte profitul, cât şi ceilalţi indicatori economici, potrivit preşedintelui grupului.

Cu 22 de fabrici în 12 ţări, dintre care cinci în Italia, Ariston a realizat, anul trecut, venituri de 1,342 miliarde euro, în creştere cu 7 milioane euro faţă de 2013, EBITDA ajustată crescând cu 9,2%, la 154 de milioane de euro. Profitul net s-a ridicat la 73 de milioane de euro, reprezentând o creştere de 17,7%.

La finalul anului financiar, investiţiile şi resursele dedicate sectorului de Cercetare şi Dezvoltare au însumat 61 de milioane de euro, situându-se pe acelaşi nivel cu cel din 2013.

"Acest rezultat important se datorează îmbunătăţirii constante a proceselor noastre interne, angajamentului şi sporirii resurselor umane, investiţiilor continue în cercetarea şi dezvoltarea produselor şi valorificării mărcilor noastre pe diferite pieţe", a declarat Paolo Merloni, adăugând: "Suntem întotdeauna mai prezenţi la nivel global şi mai bine înrădăcinaţi în zonele geografice unde activăm, scopul nostru fiind să continuăm să ne dezvoltăm şi să oferim în permanenţă soluţii tot mai avansate şi ecologice, să valorificăm oportunităţile şi să răspundem noilor provocări pe care le vom înfrunta în 2015".

Paolo Merloni a precizat că este optimist şi pentru anul în curs, estimând că ar putea fi "un alt an bun" din punct de vedere al rezultatelor financiare ale corporaţiei. Sentimentul priveşte inclusiv România.

În acest an, Ariston Thermo îşi propune să-şi continue dezvoltarea, investind în calitate şi inovare pentru produsele sale, în perfecţionarea serviciilor pentru clienţi şi axându-se pe propriile mărci, cu scopul creşterii influenţei pe diferite pieţe. Grupul va direcţiona noi investiţii în sectorul de Cercetare şi Dezvoltare, dar şi în tehnologizare şi optimizare.

Paolo Merloni se declară optimist pentru perioada care urmează şi în ceea ce priveşte revenirea economiilor: "Este nevoie de reforme ca să ajungem la dezvoltarea ţărilor în creştere, dar eu sunt optimist în ceea ce priveşte schimbarea".

În contextul în care majoritatea fabricilor din grup provin din achiziţii, pentru viitor acţionarii nu au în plan dezvoltarea de noi fabrici decât dacă piaţa se dezvoltă foarte bine, caz în care nu exclude că ar putea construi o astfel de unitate de producţie, inclusiv la noi. Altfel, acţionarii nu se gândesc să producă local, ci se axează pe regiuni şi distribuţie de produse.

Ariston Thermo activează în industria încălzirii şi preparării apei calde menajere. În 2014, grupul a realizat o cifră totală de afaceri de 1,34 miliarde de euro şi a vândut 7,4 milioane de produse în peste 150 de ţări, având 6.600 de angajaţi, în cele 53 de companii şi 5 reprezentanţe în 32 de ţări.

Înfiinţată în 1930, Ariston Thermo urmăreşte ca, până în 2020, o pondere de 80% din vânzările sale să vizeze produse bazate pe utilizarea energiei din surse regenerabile şi cu standarde înalte de eficienţă energetică. În 2014, grupul a atins nivelul de 42% din această ţintă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb