Reporter: Cum a evoluat cifra de afaceri a Douglas, în România, în ultimii ani, şi cum a fost afectată parfumeria de criza financiară?
Lavinia Ivas: Douglas a înregistrat o evoluţie ascendentă a afacerilor în România. Deschiderea primului magazin Douglas în România a coincis cu debutul crizei financiare şi nu avem o comparaţie relevantă cu piaţa dinainte de criză.
Reporter: Care a fost investiţia în magazinele din ţară noastră până acum?
Lavinia Ivas: De la intrarea pe piaţa din România şi până acum, sumele investite în deschiderea de noi magazine şi modernizarea lor se ridică la câteva milioane de euro.
Reporter: Ce planuri aveţi privind deschiderea de noi magazine?
Lavinia Ivas: România este o piaţă importantă pentru Douglas, care prezintă potenţial de creştere în următorii ani. Strategia noastră se orientează către deschiderea de noi magazine, acolo unde nu suntem prezenţi, dar şi pe întărirea prezenţei în oraşele mari pentru a fi cât mai aproape de consumatorii noştri.
Reporter: Cum caracterizaţi cererea pentru parfumuri şi produse îngrijire în România?
Lavinia Ivas: Pe piaţa românească de produse selective - de parfumerie, îngrijire şi machiaj - cererea pentru produsele de parfumerie înregistrează cele mai mari cote. Pe locul doi se clasează produsele de machiaj iar pe ultimul loc cele de îngrijire, a feţei, a corpului sau a părului.
Reporter: Care este topul parfumurilor, în rândul clienţilor dumneavoastră?
Lavinia Ivas: Preferinţele clienţilor noştri merg către parfumierii deja consacraţi, branduri celebre, dar observăm şi apariţia unei noi tendinţe - preferinţa consumatorilor pentru parfumurile de nişă, distribuite în exclusivitate de Douglas, precum brandul Carven.
Spre exemplu, în luna aprilie, în topul parfumurilor pentru femei se regăsesc: La Vie est Belle de la Lancome - locul 1, Aline de la Tierry Mugler - locul 2 şi Lady Million de la Paco Rabanne - locul 3. În topul parfumurilor pentru bărbaţi întâlnim pe primele două locuri parfumurile Invictus şi 1 Million de la Paco Rabanne, iar pe locul trei Aqa di Gio de la Giorgio Armani.
Reporter: În ce zone ale ţării merg cel mai bine vânzările?
Lavinia Ivas: Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în Bucureşti, precum putea fi aşteptat.
Reporter: Care sunt produsele care se vând cel mai bine, pe lângă parfumuri?
Lavinia Ivas: Produsele de machiaj se clasează pe locul doi, ca volum, în topul vânzărilor şi estimăm o creştere a acestui segment în următorii ani. De asemenea, am lansat recent o nouă linie completă de machiaj marca Douglas, creată de experţi pentru o utilizare uşoară. Gama include 300 de produse de make-up, de la rujuri, fonduri de ten, creioane de ochi, lacuri de unghii la mascara şi farduri. Obiectivul nostru pe această linie de business - produse marca proprie - este să utilizăm experienţă din domeniu pentru a dezvolta produse de top şi a oferi consumatorilor o calitate ridicată la un preţ atractiv.
Reporter: Cum caracterizaţi clientela din România?
Lavinia Ivas: Trăsăturile care caracterizează cel mai bine clienţii Douglas sunt curiozitatea - sunt foarte bine informaţi şi atenţi la cele mai noi tendinţe, atitudinea - nu ezită niciodată să încerce produse noi şi inovatoare, dar şi pragmatismul - pun pe primul loc calitatea produselor, posibilitatea de a le testa în magazine şi experienţa de cumpărare pe care o oferim în toate magazinele noastre. De exemplu, Douglas a implementat un sistem de fidelizare, Douglas Card, prin care clienţii beneficiază de preţuri speciale sau produse gratuite atunci când fac noi achiziţii, iar acest program se bucură de o popularitate crescută în toate cele 12 oraşe în care suntem prezenţi.
Articol preluat din Bucarest Hebdo.