Cu mai puţin de două săptămâni înainte de începerea anului şcolar, clienţii au căutat pe site-ul eMAG de trei ori mai mult rechizite şi ghiozdane faţă de lunile anterioare, tendinţă care se estimează că va continua şi în prima săptămână de şcoală, conform unui comunicat remis redacţiei. Deşi inflaţia crescută şi preţul facturilor la electricitate pun presiune pe bugetele familiilor, părinţii nu îşi reduc sumele pe care le alocă pentru reîntoarcerea copiilor în bănci, potrivit datelor eMAG.
Potrivit sursei citate, în medie, o familie va aloca anul acesta aproximativ 520 de lei pentru un ghiozdan complet echipat, care să includă toate cele necesare primei zi de şcoală, conform estimărilor eMAG. Astfel pentru un ghiozdan sunt dispuşi să cheltuie, in medie, 160 de lei, pentru un penar în jur de 60 de lei, pentru caiete tot 60 de lei, pentru instrumente de scris 140 de lei, iar pentru articole de desen 50 de lei şi pentru alte accesorii de tipul rezerve, truse de geometrie sau plastilină încă 50 de lei.
Pe lângă rechizite şi ghiozdane, cele mai căutate produse necesare începutului de an şcolar, în această perioadă, sunt birourile, scaunele de birou, laptopurile şi telefoanele, dar şi hainele. Pentru birouri şi scaune de birou, o familie urmează să aloce, în medie, aproximativ 700 de lei în această toamnă, conform estimărilor eMAG.
Nici garderoba copiilor nu este neglijată, astfel că, în această perioadă, vânzările au crescut cu peste 70%. Mai bine de jumătate din cheltuieli au fost alocate pentru încălţăminte, urmată de treninguri şi pantaloni. În medie, o familie aloca în jur de 270 de lei pentru haine şi încălţăminte la început de an şcolar.
"Revenirea în băncile şcolii reprezintă un moment important şi, chiar dacă anul şcolar începe mai devreme, vedem că pregătirile sunt în toi, iar clienţii sunt dispuşi să aloce bugete similare anilor trecuţi. Pe eMAG clienţii au la dispoziţie o varietate foarte mare de produse şi oferte promoţionale pentru toate buzunarele, care să îi ajute să ofere copiilor un start bun în noul an şcolar. În plus, pentru a reduce presiunea pe bugetele familiilor abia venite din concediu, clienţii au posibilitatea să plătească eşalonat prin intermediul soluţiilor de plată de tipul Buy Now Pay Later (Cumperi acum şi plăteşti mai târziu) sau Slice it (Plăteşti în 4 tranşe)", a spus Irina Pencea, Chief Marketing Officer eMAG, se menţionează în comunicat.