PASIUNEA NAŞTE AFACERI CARE REZISTĂ DE DECENII Produsele Careless Beauty by Elena Oancea, prezente la Emmy

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii / 8 iunie 2016

Produsele Careless Beauty by Elena Oancea, prezente la Emmy

Adina Oancea: "În mediul de afacere din ţară este loc pentru toată lumea"

De mai bine de două decenii, brandul românesc "Careless Beauty by Elena Oancea" scoate pe piaţă produse 100% organice. O pasiune pentru natură şi pentru puterea ei tămăduitoare transmisă din generaţie în generaţie a căpătat contur şi a prins rădăcini într-o afacere care nu doar produce, dar are şi brevet de invenţie pentru produsele sale şi metoda de fabricare a acestora.

Astăzi, reţetele şi compoziţiile sunt gândite de Elena Oancea, cea care a înfiinţat afacerea, şi fiica sa, Adina Oancea. Toate produsele lor au la bază o cercetare ştiinţifică pe care o fac împreună, Elena Oancea fiind chimist estetician, iar fiica ei, Adina, farmacist estetician.

Adina Oancea ne-a povestit mai multe despre cum reuşeşte să aducă natura în peisajul urban într-un interviu.

Reporter: De unde a pornit ideea deschiderii unei afaceri în domeniul beauty?

Adina Oancea: Povestea nostră începe cu mulţi ani în urmă, pe când bunica prepara creme naturale în casă. Mama, extrem de curioasă, era ajutorul ei. Atunci s-a îndrăgostit de natură şi de potenţialul plantelor în tratarea diverselor afecţiuni ale pielii. La început a fost un hobby, dar ulterior s-a gândit să îşi transforme pasiunea în afacere şi, în 1992, a îndrăznit să creeze brandul "Careless".

Mi-a transmis şi mie această pasiune pentru natură. Mi-am făcut studiile după ce m-am îndrăgostit de plante, cu gândul să fac acest business. M-am orientat spre farmacie şi chimie pentru că mă ajută foarte mult pe partea de cercetare, conştientizez mai bine combinaţiile pe care le pot face pentru a ajunge la rezultatul dorit. Mama, la fel, a terminat studiile în chimie, masteratul, acum câţiva ani, însă ea a studiat foarte mult singură, a citit multă literatură de specialitate.

Reporter: Cum a fost primită afacerea dumneavoastră pe piaţa din România?

Adina Oancea: La început a fost destul de greu. În primii ani după revoluţie lumea îşi dorea să încerce produse venite din afară, nu era interes pentru cosmeticele produse în ţară. Dar ne-am dorit să excelăm şi întreaga familie s-a implicat în această afacere.

Am reuşit să mai urcăm o treaptă în 1996 când am înregistrat produsele la OSIM (Oficiul de Stat pentru Investiţii şi Mărci). Ulterior a urmat un rebranding şi simplul "Careless" se transformă în "Careless Beauty by Elena Oancea", singurul brand de produse cosmetice organice, româneşti, cu brevet de invenţie.

Acum, oamenii ne apreciază şi pentru faptul că nu am dispărut de pe piaţă şi continuăm să existăm din 1992 şi până în prezent. Nu am avut creşteri şi coborâşuri prea bruşte, am reuşit să ne păstrăm constanţa, iar direcţia a fost în sus, să creştem.

S-a simţit o diferenţă de când am venit în Bucureşti, acum aproximativ 3 ani. Puterea de promovare este mult mai mare aici, am început să particip la evenimente de specialitate şi vânzările au crescut vizibil. Bucureştiul este diferit de Constanţa, din toate punctele de vedere, puterea economică de aici este mult mai mare, iar oamenii sunt mai receptivi la astfel de concepte.

Lumea a căpătat foarte multă încredere şi datorită faptului că produsele sunt 100% naturale. De aproximativ doi ani este un trend al produselor bio şi la noi în ţară. Oamenii au început să răspundă pozitiv, deşi, de aproximativ cinci ani s-a încercat intrarea acestor produse şi la noi pe piaţă.

Reporter: Câte plante cultivaţi în general pentru linia de produse şi pe ce suprafeţe?

Adina Oancea: Cultivăm peste 40 de specii de plante. În prezent, în Topraisar avem cea mai mare parte din culturi, aproximativ 4-6 hectare, aici este şi laboratorul de producţie. Mai avem o parte şi în judeţul Buzău, în Nehoiu, de unde recoltăm răşinoasele, mugurii de pin, brad, etc.

Reporter: Câte produse aveţi în portofoliu? Care sunt cele mai căutate?

Adina Oancea: Ca reţetare, am ajuns la 22 de produse, dar în fiecare an lansăm altele noi. Avem brevet de invenţie pe toate produsele, care ne protejează atât la nivel de reţetar, cât şi la nivel de metodă de fabricare a produsului. Majoritatea brevetelor sunt înregistrate naţional, pentru ultimul produs suntem în curs de solicitare pentru brevet internaţional şi ne dorim ca şi pentru produsele viitoare să aplicăm tot pentru acest tip de brevet. Totuşi, este un proces costisitor şi din acest motiv lansăm câte un produs nou pe an, deşi, în agenda noastră sunt foarte multe produse pe care le-am gândit.

Lunar se fabrică în jur de 300 de produse din fiecare, iar capacitatea noului laborator unde ne mutăm în curând, va fi de 1000-1500 de produse din fiecare.

Cel mai căutat produs, din 2008, de când îl avem, şi până în prezent, este Crema cu efect regenerator (cu fructe de cătină şi căpăceală de albine). Este o cremă de seară potrivită tuturor tipurilor de ten care nu numai că hidratează, dar regenerează şi este un antirid excelent. Acum, tind să cred că noul produs - elixirul vegetal cu efect regenerator al pielii, îi va lua locul. Acest nou produs este de fapt o emulsie, un amestec de 13 uleiuri eterice de plante, care pătrude foarte rapid în piele şi regenerează profund tenul - după 2-3 zile de utilizare încep să se vadă îmbunătăţiri la nivelul tenului. Luăm comenzi în avans pentru el deoarece se produce mai greu, procesul este unul de distilare care durează mai mult. Tot ce producem vindem, avem comenzi până prin toamnă pentru el.

Pe locul trei se situează măştile, pentru fiecare tip de ten, apoi compresa revitalizantă, o mască numai cu suc de cătină, miere şi argilă.

Folosim numai materie primă românească, iar mierea este singurul ingredient pe care îl luăm de la un furnizor român cu care colaborăm de mai bine de 15 ani.

Ţara noastră are un potenţial foarte mare din acest punct de vedere datorită poziţiei geografice şi speciilor de plante care cresc la noi, avem peste 3400 de specii cu potenţial terapeutic. Este un avantaj pentru că în alte ţări, spre exemplu în partea de nord a Europei, în America sau în Asia, multe dintre aceste specii nu cresc. Din acest punct de vedere suntem autentici. Cunosc persoane care vin special din Franţa să caute diferite plante pe care nu le găsesc la ei, pentru a le distila şi a obţine câţiva mililitri de esenţe pentru parfumuri.

Reporter: Prin ce se diferenţiază produsele dumneavoastră de celelalte cosmetice aflate pe piaţă?

Adina Oancea: Produsele pe care le fabricăm noi nu pot fi făcute la scară industrială, din acest motiv nici nu o să ne vedeţi în marile magazine sau în malluri, aşa cum puteţi vedea alte branduri. Aici intră foarte multă materie primă, procesul de fabricare este destul de îndelungat, pentru a ne asigura materia primă pentru un an, avem nevoie de toate cele 4 anotimpuri.

Ne-am axat pe produse de nişă, profesionale, dermato-cosmetice.

Secretul nostru constă nu numai în combinaţie, cât şi în concentraţiile de extracte regăsite în produs. Am reuşit să vindecăm o formă acneică în timp scurt, 3 luni de zile, pe când înainte reuşeam poate în 6 luni sau chiar mai bine de un an.

De asemenea, oamenii sunt atraşi de faptul că nu folosim niciun element chimic de sinteză, lucru care la început a fost foarte greu de crezut. Produsele se conservă natural prin extracte răşinoase, însă puţină lume ştie acest lucru deoarece, în general, nu se promoveaza astfel de informaţii.

Noi ne-am axat pe calitate, nu pe cost de producţie mic şi profit mare. Costul nostru de producţie este destul de mare pentru că intră multă materie primă.

Reporter: Care sunt mijloacele prin care oamenii ajung la produsele dumneavoastră, ţinând cont că nu se regăsesc pe rafturile magazinelor?

Adina Oancea: În primul rând, brandul nostru este prezent în mediul online. De asemenea, produsele se vând prin cabinetele noastre de specialitate din Constanţa şi Bucureşti, dar şi prin intermediul partenerilor noştri din ţară care au produsele noastre în cabinetele lor, lucrează cu ele şi le revând. De exemplu, în Timişoara, colaboratoarea noastra Gabriela Pralea, lucrează de doi ani doar cu produsele noastre cosmetice şi ne reprezintă pe zona aceea a ţării. Cam de trei ori pe an participăm la târguri naţionale şi internaţionale. Am participat gratuit, ca delegaţie din partea Asociaţiei Inventatorilor din România, în Coreea de Sud, la "Korea International Women's Invention Exposition" (KIWI). Au fost foarte interesaţi de produse, mai ales de reţetare, de speciile de plante, de potenţialul terapeutic, era ceva complet nou pentru ei, le-a plăcut foarte mult şi chiar ne-au întrebat dacă nu pot cultiva şi la ei astfel de plante, dar poziţia geografică nu permite.

De asemenea, am fost invitaţi şi în SUA, la recomandarea unui cetăţean american care locuieşte în Bucureşti şi care ne este client, de către cei de la Celebrity Connected, din Los Angeles, care organizează evenimente înainte şi după premiile Emmy şi Oscar. Noi am fost în perioada premiilor Emmy şi am participat la un eveniment de Gifting Suite, unde am mers şi am promovat produsele noastre, am oferit vedetelor mici pacheţele "Careless Beauty". Acolo am avut ocazia să ne spunem povestea, nu doar a produselor, dar şi a ţării noastre din prisma plantelor care se pot cultiva aici. Au fost fascinaţi de materia primă, de multe plante nu au auzit sau nu s-au gândit că ar putea fi benefice pielii.

Din păcate sau din fericire, produsul este mult mai apreciat în afara ţării, pentru că oamenii sunt mult mai obişnuiţi cu astfel de produse, au îmbrăţişat acest concept de mult mai mult timp.

Reporter: Produsele dumneavoastră se regăsesc şi în afară sau vă gândiţi la varianta exportului?

Adina Oancea: Deocamdată nu facem export, dar ne dorim foarte mult să începem să intrăm pe piaţa externă de anul viitor. Datorită faptului că ne-am terminat noul laborator, avem capacitate de a produce mai mult şi ne putem permite uşor, uşor să începem să şi exportăm. Ne propunem să intrăm pe piaţa din Europa prin vânzările online, ne-am dori foarte mult să ajungem şi în Statele Unite, însă legislaţia diferă şi acolo ar trebui să o luăm de la zero cu notificarile şi aprobarile fiecărui produs în parte.

Am avut solicitări externe şi pentru tratamentele cosmetice şi ne gândim, poate, ca 2-3 zile pe lună să ne dedicăm acestui lucru. Avem solicitări pentru partea de servicii din Franţa, Anglia şi Spania, câteva chiar şi din SUA. Dacă ar fi să ne alegem câţiva parteneri străini, cel mai probabil vor fi magazine şi/sau centrele de specialitate care îmbrăţişază terapia naturistă.

Reporter: Câţi angajaţi aveţi în prezent?

Adina Oancea: În Bucureşti suntem 2, iar în Constanţa sunt 6, dar în perioada de recoltări angajăm oricât de mulţi oameni sunt necesari, în funcţie de recoltă.

Reporter: Cum aţi descrie mediul de afaceri din ţara noastră?

Adina Oancea: Consider că mediul de afaceri de la noi este în creştere şi chiar cred că avem potenţial din acest punct de vedere. Văd din ce în ce mai mulţi tineri care vor să pornească o afacere pe cont propriu, fapt care mă bucură foarte mult. Eu, cel puţin, am avut norocul să cunosc oameni autentici cu business-uri autentice şi care, din punct de vedere financiar, sunt în creştere. Este provocator datorită birocraţiei şi este un pic mai dificil din punct de vedere legislativ, ce-i drept. Poate noi am avut noroc, dar, ca afacere, pot spune că nouă nu ne-a mers rău nici în perioada de "criză economică". Eu, personal, sunt pozitivă în ceea ce priveşte mediul de afaceri de la noi şi consider că este loc pentru toată lumea.

Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei anul trecut şi care a fost parcursul afacerii?

Adina Oancea: Cifra de afaceri a firmei producătoare pe anul 2015 a fost de 205.833 lei. Firma din Bucureşti, care este compania mea proprie, nou înfiinţată şi care are ca obiect de activitate principal vânzarea de servicii de estetică, revânzarea de produse şi promovarea brandului Careless Beauty by Elena Oancea, a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 200.000 lei.

Uşor, uşor creştem, cel puţin la noi în ţară oamenii redescoperă efectele naturii, mai ales de când a început şi nebunia cu autentic românesc.

Reporter: Care sunt planurile de viitor ale companiei Careles Beauty?

Adina Oancea: În primul rând, vom investii mereu în extinderea culturilor, pentru că este nevoie de multă materie primă.

Sunt mândră că am reuşit anul acesta să finalizăm noul laborator, să putem să ne mutăm acolo şi să ne organizăm mult mai bine, să producem un pic mai mult.

Mai avem de investit în partea de semi-tehnologizare, să spunem aşa, ne dorim să ne achiziţionăm o linie automatizată de ambalare şi etichetare, pentru că, în momentul de faţă, lucrurile acestea se fac manual. Vom încerca să accesăm fonduri europene pentru partea de tehnologizare şi astfel am putea salva timp şi am avea o eficienţă mai mare. Momentan, acest proiect urmează să fie concretizat.

Din vara aceasta vom începe să producem şi perne şi saltele din plante, care au un efect foarte relaxant şi pentru care am avut cereri. O pernuţă mică, ţinută printre pernele mari din dormitor, emană un miros care calmează foarte mult, iar pe bărbaţi îi ajută să nu mai sforăie. O astfel de pernă conţine flori de fân unde regăsim margarete sălbatice, mentă sălbatică, lavandă sălbatică, multe plante care, uscate corespunzător, se păstrează foarte bine.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Doua secole !?!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb