Compania "United Romanian Breweries Bereprod" (URBB), deţinătoarea mărcii de băuturi răcoritoare necarbonatate "Granini", se aşteaptă la o creştere în volum de 20%, în acest an, faţă de rezultatele înregistrate în 2009 de această divizie, ne-a declarat Doron Zilberstein, Vice-preşedinte Marketing URBB & Carlsrom Beverage.
"Pentru anul 2010, previzionăm o stagnare a pieţei de băuturi răcoritoare necarbonatate la nivelul anului 2009", afirmă domnia sa, adăugând "Pentru acest an, estimăm o creştere în volum de 20% faţă de rezultatele înregistrate în 2009 pentru divizia de băuturi răcoritoare".
Potrivit oficialului URBB, până în 2009, piaţa de profil a înregistrat un trend crescător. Anul trecut, însă, aceasta a cunoscut o scădere de peste 15%, în special în al doilea semestru. Pentru "Granini", 2009 a fost un an bun, în care a înregistrat o creştere de 50% în volum faţă de 2008, rezultat care poziţionează divizia românească pe locul al treilea ca vânzări în Europa, după Germania şi Spania. "Creşterea se datorează investiţiilor în brand, direcţionate către dezvoltarea sistemului de distribuţie şi îmbuteliere, dar şi în campania de comunicare derulată în perioada iunie-septembrie 2009", afirmă Doron Zilberstein.
• Orientarea consumatorilor către produsele sănătoase, o tendinţă majoră în industria bunurilor de larg consum
Referitor la "motoarele de creştere" ale industriei de profil din România, reprezentantul URBB consideră că "una din tendinţele majore în industria FMCG (n.r. Fast Moving Consumer Goods - bunuri de larg consum) este orientarea consumatorilor către produse sănătoase. Domni sa a spus: "Românii acordă o atenţie sporită conţinutului şi metodelor de fabricare ale produselor, iar producătorii sunt mult mai atenţi la aceste aspecte, accentul punându-se şi pe comunicarea clară a beneficiilor consumului unor astfel de produse".
În ceea ce priveşte ţările în care sunt comercializate produsele "Granini", numărul acestora depăşeşte 70 în întreaga lume, iar de la an la an, tot mai multe ţări devin consumatoare ale mărcii. Bulgaria este unul din statele în care marca a început să fie exportată recent, iar compania analizează continuu oportunităţile de extindere a brandului şi pe alte pieţe învecinate. "Exportul produselor < Granini > în Bulgaria a demarat la începutul anului trecut şi face parte din strategia de extindere a distribuţiei produselor din portofoliul nostru şi în alte ţări din regiune", declară Doron Zilberstein. "Deţinem un departament specializat de export, care analizează în permanenţă oportunităţile din piaţă. În funcţie de trendul şi necesităţile fiecărei pieţe aflate în vizorul nostru, vom face demersurile necesare pentru ca produsele noastre să fie prezente în zonele de interes pentru companie. De asemenea, în ţările în care deja exportăm, vom continua să investim în construirea brandurilor noastre", susţine oficialul URBB.
Bugetul de marketing al companiei va creşte cu 20% în 2010, incluzând şi noul brand de apă minerală care va fi lansat în acest an pe piaţa românească, potrivit reprezentantului URBB.