Reporter: Ce înseamnă închirieri de birouri individuale (cu ce se diferenţiază de închirierile de birouri obişnuite)?
Florin Sîngeap: Ne adresăm în primul rând antreprenorilor cu mentalitate "freelance". Aici încadrăm cu uşurinţă consultanţii din toate domeniile şi pe cei care dezvoltă individual proiecte în diverse arii (IT, customer care, support etc.). Atunci când ai o afacere de mărime medie, spaţiul de lucru şi locul în care-ţi întâlneşti clienţii sunt preocupări fireşti. Am gândit acest proiect cu gândul la nevoile mele din vremea când am început să lucrez pe cont propriu. Activând în domeniul tranzacţiilor imobiliare, nu voiam să mă văd cu clienţii prin cafenele şi să lucrez de acasă. Să închiriez un birou clasic nu era o opţiune viabilă - chiria, amenajarea şi mobila îmi depăşeau bugetul, iar cheltuiala nu era justificată. Astfel, am devenit clientul unui hub - acum concurent al Zenta - şi am avut birou în aceeaşi încăpere cu alţi antreprenori vreme de un an şi jumătate. Clienţii mă cunoşteau direct în sala de întâlniri, unde îi întâmpinam cu oferte printate sau drafturi de contract. Nu pot spune că aveam tot ce acum oferim la Zenta, dar principiul era identic. Am decis deschiderea hub-ului Zenta ca urmare a experienţei personale - este un loc în care vii cu laptop-ul şi ai toate la dispoziţie: recepţie, sală de meeting, internet, imprimantă, bucătărie, loc de fumat etc. Un aspect foarte important este posibilitatea stabilirii sediului social la adresa biroului. Biroul poate fi folosit ca post de lucru permanent de către titular sau un angajat/colaborator al acestuia.
Fiecare chiriaş are la dispoziţie un birou (desk), scaun ergonomic şi rollbox în cadrul unui open-space.
Reporter: Câte spaţii de birouri aveţi disponibile?
Florin Sîngeap: În acest moment avem 100 de locuri disponibile.
Reporter: Care este preţul de închiriere?
Florin Sîngeap: Cel mai mic preţ de închiriere este 99 euro/lună, în condiţiile unei plăţi anticipate pe o perioadă mai mare şi există mai multe tipuri de pachete.
Reporter: Când a fost finalizat proiectul?
Florin Sîngeap: În decembrie 2017. Suntem cel mai nou hub din Bucureşti!
Reporter: Ce avantaje oferă clădirea?
Florin Sîngeap: Deoarece scopul principal este credibilitatea chiriaşilor noştri în faţa clienţilor lor, am deschis acest hub într-o clădire de birouri clasa A. Această clasificare aduce avantaje concrete, cum ar fi supravegherea video, pază permanentă, recepţia elegantă, climatizarea digitală, iluminatul pe led sau terasele generoase. Suntem amplasaţi într-o zonă comercială, unde există inclusiv mall-ul Sun Plaza. Un avantaj decisiv al locaţiei este amplasarea chiar lângă staţia de metrou Piaţa Sudului.
Reporter: Cât a costat proiectul?
Florin Sîngeap: Costurile iniţiale se încadrează în coordonatele unei investiţii medii. Banii au mers în amenajarea spaţiului, mobilier, dotări IT şi alte echipamente.
Reporter: Cine este dezvoltatorul?
Florin Sîngeap: Zenta Office Hub este un proiect independent - am dezvoltat proiectul cu echipa proprie.
Reporter: Pe site-ul Zenta scrie că aici se poate obţine codul de TVA. Ce înseamnă acest lucru?
Florin Sîngeap: Conform legislaţiei, la domicilierea unei societăţi (stabilirea sediului social) sunt două variante: găzduirea la avocat sau cea într-un spaţiu separat. În varianta avocaţială apar trei probleme de bază: este o soluţie temporară (maxim un an poate fi păstrat sediul la avocat), nu poţi fi plătitor de TVA şi nu poţi declara activitate la sediu. La Zenta se închiriază un spaţiu fizic care stă la baza constituirii firmei şi de aici rezultă posibilitatea obţinerii codului TVA.
Reporter: Cum vedeţi piaţa pe care activaţi?
Florin Sîngeap: În străinătate, hub-urile sunt prezente de foarte mulţi ani - cel mai important jucător pe plan mondial este Regus, activ şi în Bucureşti. De altfel, investiţiile lor masive în acest domeniu prefigurează o evoluţie spectaculoasă în următorii zece ani. Mobilitatea dată de tehnologiile actuale nu mai necesită resurse mari - nu mai suntem nevoiţi să ne raportăm la un spaţiu convenţional. Oamenii se îndreaptă spre strictul necesar - birou, sală de întâlniri.
Reporter: Vă mulţumesc!