Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald"s a anunţat creşterea vânzărilor, în iulie, cu 4,3 la sută pe plan mondial, peste estimările analiştilor, datorită cererii pentru hamburgeri şi cafeaua McCafe, transmite Bloomberg.
Vânzările la restaurantele deschise în ultimele 13 luni în Statele Unite au crescut, în iulie, cu 2,6 la sută, în timp ce în Europa au urcat cu 7,2 la sută, a anunţat, luni, compania americană. Vânzările în Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au crescut cu 2,1 la sută.
Majorarea vânzărilor în Franţa, Marea Britanie şi Australia a temperat scăderea cererii în China.
În trimestrul doi din 2009, profitul net al companiei americane a scăzut la 1,09 miliarde de dolari, sau 98 de cenţi pe acţiune, de la 1,19 miliarde de dolari, sau 1,04 dolari pe acţiune, în urmă cu un an.
Veniturile au scăzut cu şapte la sută faţă de anul trecut, la 5,65 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor, care prognozau venituri de 5,7 miliarde de dolari. Vânzările la restaurantele deschise în ultimele 13 luni au crescut, în perioada aprilie-iunie 2009, cu 4,8 la sută pe plan mondial.
Reţeaua McDonald"s din România este alcătuită din 58 de unităţi fast-food, dintre care patru sunt operate în sistem franciză. Compania are peste 4.000 de angajaţi, numărul mediu al personalului dintr-un restaurant fiind de 80 de lucrători.
Marian Alecu, directorul general al McDonald"s România, a estimat că piaţa locală de alimentaţie va atinge valoarea de două miliarde de euro, potrivit Agerpres. Printre cei mai importanţi competitori ai companiei se numără KFC şi Burger King.
Grupul american McDonald"s, prezent în România din 1995, deţine cea mai extinsă reţea de restaurante fast-food la nivel mondial, cu peste 30.000 de unităţi, în mai mult de 100 de state.