Retailerul român de încălţăminte Leonardo, aflat în insolvenţă, ia în calcul atât vânzarea unor active sau unui pachet de acţiuni, cât şi intrarea pe noi pieţe, precum cea a vânzărilor auto, pentru a-şi plăti datoriile către creditori, potrivit propunerii de modificare a planului de reorganizare.
Printre măsurile generatoare de surplus de numerar prezentate se numără, pe lângă continuarea derulării activităţii curente, vânzarea unor active excedentare, valorificarea unui teren de 2,5 hectare situat în Oradea, prin transformarea acestuia într-un spaţiu destinat derulării unei activităţi de tipul "consignaţie auto", dar şi atragerea unuia sau mai mulţi investitori terţi, acţionari sau creditori - ca măsură alternativă, pentru situaţia în care va fi necesar, în funcţie de rezultatele obţinute de societate în primul an al planului de reorganizare a companiei, deţinută de omul de afaceri Florin Panea din Oradea.
De asemenea, se are în vedere şi darea în plată a unor active (active în contul unor datorii - n.r.), fuziuni şi divizări cu acordul creditorilor, transmiterea tuturor sau a unora dintre bunurile averii debitorului către una ori mai multe persoane fizice sau juridice, lichidarea tuturor sau a unora dintre bunurile societăţii, separat ori în bloc.
"În cazul existenţei unei/unor oferte de cumpărare/transfer a unor bunuri din patrimoniul societăţii Leonardo SRL, administratorul judiciar va convoca Adunarea generală a Creditorilor în vederea discutării şi aprobării acestora", se mai arată în propunerea de modificare a planului de reorganizare, citat de Mediafax.
Creditorii Leonardo sunt BRD, Unicredit Ţiriac Bank, RBS, Bancpost, Banca Italo - Romena şi Administraţia Finanţelor Publice Oradea.
Leonardo, care a deschis primul magazin în 1994 în Oradea, are în administrare directă 97 magazine, situate în 59 de oraşe, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În Bucureşti, retailerul are 12 unităţi.
În a doua jumătate a anului 2009, compania, cu datorii de 100 milioane euro, a intrat în insolvenţă din cauza scăderii cererii pe piaţa internă şi a reducerii vânzărilor.
În anul dinainte de intrarea în insolvenţă, 2008, retailerul avea peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova, peste 3.000 angajaţi şi afaceri de 500 milioane de lei. În 2012, Leonardo a înregistrat o cifră de afaceri de 219,7 milioane lei, pierderi de 27,7 milioane lei şi avea peste 1.100 de angajaţi.
Principalii competitori ai Leonardo sunt retailerul german Deichmann şi cel polonez CCC.