PepsiAmericas a finalizat o investiţie de aproximativ 10 milioane de dolari pentru modernizarea şi mărirea capacităţii liniei de producţie pentru apa minerală Roua Munţilor din fabrica de la Covasna, au declarat reprezentanţii companiei.
Investiţia în linia de îmbuteliere a apei Roua a fost finalizată recent şi anunţată în urma campaniei de repoziţionare a mărcii pe segmentul premium.
"Investiţia a fost făcută pentru a susţine repoziţionarea mărcii, de fapt, pentru a produce produsul relansat. Cu noul brand Roua, cu care am pătruns pe segmentul premium al apelor minerale, ne vom focusa anul acesta pe partea de HoReCa (n.r. hoteluri, restaurante, catering). Mizăm pe zona de consum high-end, în special pentru cluburi", a declarat brand managerul Roua Munţilor, Lucian Gavril, citat de NewsIn. De asemenea, Lucian Gavril a mai adăugat că, în România, 60% din consumul total de apă îmbuteliată este reprezentat de apa carbonatată, iar restul de 40% de cea plată. Potrivit reprezentantului Roua, în compania PepsiAmericas, acest raport a început să se regleze în ultima perioadă, consumatorii reorientându-se către apa plată. În 2007, ponderea era de 70% din consum pentru apa minerală şi restul de 30% pentru cea plată.
Marca Roua Munţilor a fost lansată pe piaţa românească a apelor minerale în anul 2004. După pătrunderea pe segmentul premium, principalele competitoare ale apei Roua pe piaţa autohtonă sunt Evian şi Vittel.
Compania PepsiAmericas a preluat în 2007 compania Quadrant Amroq Beverages (QAB), îmbuteliatorul autorizat şi distribuitor al mărcilor Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Mountain Dew, Mirinda, 7up, Prigat, Lipton Ice Tea, Gatorade şi Roua Munţilor pentru România şi Republica Moldova.
Principalii jucători de pe piaţa apelor minerale sunt Romaqua, prin brandurile Borsec şi Stânceni, European Drinks cu Izvorul Minunilor, QAB cu marca Roua Munţilor, Coca-Cola HBC România, prin apa Dorna, dar şi producători mai mici precum Bucovina, Perla Harghitei, Apemin Tuşnad şi Bibco.