PepsiCo a confirmat ieri că va primi comanda sa de camioane Semi ale Tesla pe 1 decembrie, devenind prima companie care va beneficia de vehiculele electrice mult întârziate din cauza problemelor de producţie, transmite Reuters, conform News.ro.
PepsiCo a anunţat că vehiculele vor fi folosite la fabrica sa Frito-Lay din Modesto, California, şi la fabrica de băuturi PepsiCo din Sacramento.
PepsiCo şi-a propus să reducă cheltuielile cu combustibilul şi emisiile şi a rezervat 100 de camioane Semi în 2017.
Companiile americane s-au angajat să ia măsuri pentru a-şi reduce impactul asupra mediului, PepsiCo urmărind să obţină emisii nete zero până în 2040.
Transportul reprezintă aproximativ 10% din emisiile de gaze cu efect de seră ale producătorului Mountain Dew, a declarat directorul general al PepsiCo, Ramon Laguarta.
Flota deţinută de companie a parcurs 1,2 miliarde de mile anul trecut.
Directorul general al Tesla, Elon Musk, a anunţat ieri seara târziu, pe Twitter, începerea producţiei de camioane Semi, spunând că vehiculele au o autonomie de 500 de mile (805 km) şi sunt "super distractiv de condus".
Musk a spus iniţial că aceste camioanele vor intra în producţie până în 2019, dar calendarul a fost întârziat cu ani de zile din cauza lipsei de piese.
Alte companii, inclusiv United Parcel Service, Walmart Canada şi distribuitorul de servicii alimentare Sysco au plasat, de asemenea, precomenzi pentru camioanele Tesla Semi.
Walmart, UPS şi Sysco nu au răspuns solicitărilor de comentarii privind starea comenzilor sau termenele de livrare.
Nici Musk, nici Pepsi nu au dezvăluit numărul de camioane Semi care vor ajunge în decembrie la compania de produse alimentare ambalate.
Pe site-ul său, PepsiCo a spus că se aşteaptă ca 15 dintre camioanele sale să intre în folosinţă până la sfârşitul acestui an.
Tesla, pe de altă parte, s-a chinuit să livreze atât de multe vehicule electrice câte produce, ceea ce i-a afectat preţul acţiunilor. Musk încearcă, de asemenea, să finalizeze preluarea de 44 de miliarde de dolari a Twitter, ceea ce îi îngrijorează pe investitorii Tesla, că miliardarul se extinde prea mult.