La initiaţiva Administraţiei Drumurilor Publice din Ungaria, reprezentanţii judeţului Arad au participat la o întâlnire de lucru privind reabilitarea drumurilor în zona de frontieră România - Ungaria. Întâlnirea a fost organizată la Centrul de Inovare din Bekescsaba, judeţul Arad fiind reprezentat de Gavril Buza, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Lucia Chişbora, director ADAR, Biscărean Viorel - şef serviciu administrare drumuri, reprezentanţi ai Administraţiei de Drumuri şi Poduri a judeţului Arad şi de Kandler Victor - Inspectoratul Judeţean în Construcţii Arad. Au fost prezentate proiectele derulate în parteneriat în cadrul Programului Phare CBC România - Ungaria şi propunerile de proiecte ce vor fi depuse pentru Programul Phare CBC Ro-Hu 2005, care s-a lansat în data de 14 august 2006.
Partenerii din Ungaria vor solicita fonduri pentru proiectarea drumului 4444, care leagă localităţile din zona de frontieră: Pitvaros - Mezohegyes - Battonya - Dombegyhaz - Lokoshaza - Elek - Gyula şi legăturile dintre Elek - Grăniceri, Lakashaza - Curtici şi Dombegyhaz - Variaşu Mic, proiect similar cel depus de Consiliul Judeţean Arad pentru programul CBC 2004 "Reabilitare drumuri transfrontaliere: Variaşu Mic - Frontiera România-Ungaria şi Grăniceri - Frontiera România - Ungaria".
Consiliul Judeţean Arad şi Administraţia de Drumuri şi Poduri a Judeţului Arad vor solicita fonduri pentru reabilitarea DJ 792 C, tronson cuprins între DN 79 - Curtici şi pentru modernizarea DJ 709 B, între Arad şi Curtici. Aceste proiecte vor fi depuse în cadrul măsurii "Îmbunătăţirea infrastructurii transfrontaliere de transport". De asemenea, reprezentanţii judeţului Arad au prezentat proiectul strategic pentru Programul Interreg IIIA 2007 - 2013: Reabilitarea drumurilor în zona de frontieră Româ-nia-Ungaria, cu următorul traseu: parcul Industrial Triplex Confinium - Beba Veche - Sânicolaul Mare - Periam (judeţul Timiş) - pod peste Mureş - Semlac - centură Sud Oraş Pecica - Turnu - Sânmartin - Socodor - Grăniceri - Şiclău - Pilu şi legătura Dorobanţi - Zona Liberă Curtici - frontiera Ungaria. Traseul are o lungime de 110 km şi o valoare de 26,5 milioane euro, costuri aferente judeţului Arad, a declarat Lucia Chişbora, director ADAR.
Până la reabilitarea drumurilor din bani europeni, autorităţile judeţului au găsit o soluţie de compromis pentru evitarea aglomeraţiei pe drumul care duce la Vama Nădlac. Astfel, potrivit celor declarate de prefectul judeţului Arad, Cristian Stragea, pe marginea DN 7 care duce spre Vama Nădlac au fost montate indicatoare de circulaţie noi care îi avertizează pe participanţii la trafic asupra cozilor de TIR-uri formate în punctul de trecere a frontierei.
Însuşi prefectul judeţului recunoaşte că s-a găsit o soluţie de compromis, prin care speră să reducă numărul accidentelor şi să fluidizeze circulaţia pe drumul ce duce spre cea mai mare vamă din vestul ţării. Încă înainte de începerea week-end-ului, pe marginea DN 7, sute de autotrenuri trag pe dreapta şi aşteaptă trecerea sfârşitului de săptămână, din cauza condiţiilor stricte pe care trebuie să le respecte în Ungaria.
Din această cauză, au avut loc şi numeroase accidente rutiere cu urmări tragice. Deşi iniţial doreau să îi amendeze pe şoferii de TIR care parchează la marginea drumului naţional, pentru a-i determina să intre în parcările private, autorităţile au ajuns la concluzia că nu au cum să îi oblige să plătească pentru parcare.
Noile indicatoare obligă şoferii să circule cu 50 km/h şi îi atenţionează că urmează zona de vamă şi coloana de maşini.
De fapt, autorităţile din Năd-lac aşteaptă banii pentru lărgirea DN 7 cu încă o bandă de staţionare pentru TIR-uri, însă, primarul localităţii Nădlac, Vasile Ciceac nu are nici cea mai mică idee când s-ar putea în-tâmpla acest lucru, aşteptând bunăvoinţa celor de la Administraţia Drumurilor Naţionale. De asemenea, ar mai fi nevoie de fonduri pentru amenajarea unui terminal pentru TIR-uri, proiect care necesită, însă, foarte mulţi bani.