Peste 317.000 de români au accesat, în primul semestru din 2024, aplicaţia "Află la ce fond de pensii eşti!", disponibilă pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), dintre care aproape 254.000 de persoane au identificat fondul de pensii Pilon II la care sunt participanţi, număr în creştere cu peste 45% faţă de cel consemnat în perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, un număr de 63.190 de persoane au accesat, în primul semestru din 2024, aplicaţia "Află la ce fond de pensii eşti!", dar nu s-au identificat în sistemul Pilonului II, pe criterii de vârstă (cu vârsta peste 45 de ani).
În cei aproape opt ani de utilizare (august 2016 - iunie 2024), aproximativ 1,4 milioane de persoane au accesat această aplicaţie, care a oferit consumatorilor din sistemul de pensii administrate privat - Pilonul II o soluţie digitalizată, transparentă, sigură din punct de vedere al prelucrării datelor cu caracter personal, rapidă şi extrem de simplu de utilizat chiar şi de către cei care au minime cunoştinţe în utilizarea internetului.
Numărul utilizatorilor care au accesat "Află la ce fond de pensii eşti!" a crescut exponenţial în ultimii ani, mai ales de când a fost introdusă posibilitatea de a afla instantaneu fondul de pensii la care eşti participant, prin simpla introducere a numelui, a prenumelui şi a Codului Numeric Personal. Astfel, dacă în semestrul I 2020, aproape 33.000 de români au utilizat aplicaţia, în primele şase luni din 2024, numărul acestora a ajuns la peste 317.000 de consumatori unici.
În funcţie de regiunile de dezvoltare ale României a fost constatat faptul că Regiunea Sud a consemnat cel mai mare număr al solicitărilor unice înregistrate în aplicaţia "Află la ce fond de pensii eşti!" (17,49% din totalul solicitărilor unice înregistrate în primul semestru din 2024), în timp ce Regiunea Vest se află la polul opus, cu 8,37%.
ASF va continua în mod accelerat procesul de digitalizare a activităţii sale, pentru a veni cu şi mai multe soluţii în sprijinul consumatorilor de servicii financiare non-bancare, dar şi în cel al entităţilor supravegheate, se menţionează în comunicat.