Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut în 2007 cu 23,4% faţă de anul precedent, până la nivelul de 366.819 unităţi, conform statisticilor prezentate luni, într-o conferinţă de presă, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Cel mai activ segment ale pieţei auto a fost cel al autocamioanelor grele (de peste 18 tone), cu o creştere de 122,1%, în timp ce vânzările de autobuze au scăzut cu 12,7%.
În segmentul autoturismelor, vânzările s-au situat la 315.621 unităţi, în creştere cu 23,1 procente faţă de 2006. Producţia internă s-a cifrat la 241.712 autovehicule, din care 234.103 autoturisme, în creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior (16,1% la autoturisme).
Exporturile au crescut cu 52,3%, cifrându-se la 122.551 autovehicule, din care 121.866 autoturisme.
Importurile de autovehicule au urcat cu 49,8%, ridicându-se la 248.909 unităţi, la autoturisme creşterea fiind de 49,2% (204.719 unităţi).
În clasamentul pe mărci (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia continuă să fie lider, cu o cotă de piaţă însă în scădere la 27,8% (101.799 unităţi comercializate), urmată de Renault - 8,8 % (32.308 unităţi), Volkswagen - 7,1% (26.112 unităţi), Skoda - 6,3 % (23.197 unităţi), Ford - 5,9 % (21.732 unităţi), Opel - 5,4 % (19.684 unităţi), Peugeot - 4,6 % (16.959 unităţi), Daewoo - 4,4 % (15.991 unităţi), Fiat - 4,3% (15.722 unităţi).
La autoturisme, Renault se situează pe primul loc în rândul mărcilor din import, cu 29.388 autoturisme vândute, în special datorită succesului modelelor Clio şi Megane.
Cele mai populare modele de autoturisme din import au fost, în 2007, Renault Clio (16.183 unităţi vândute), Renault Megane (11.917), Opel Astra Classic (9.512), Chevrolet Aveo (8.267), Skoda Octavia (7.899), Skoda Fabia (7.166), Ford Fiesta (6.793), Ford Focus (6.745), Skoda Octavia Tour (6.554) şi Hyundai Accent (6.487).