Piaţa de publicitate online din România a generat, în primul semes-tru din 2009, aproape 25,5 milioane de lei, cu un sfert mai puţin decât aceeaşi perioadă a anului trecut, însă în creştere cu 58% faţă de intervalul similar din 2007, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS).
Valoarea exactă a totalului vânzărilor companiilor participante la studiu a fost de 25.498.023 de lei pentru primul semestru din 2009, în scădere cu 25% faţă de primul semestru (S1) 2008, când valoarea totală raportată a fost de 33.873.413 de lei, dar în creştere cu 58% faţă de S1 2007, când totalul a fost de 16.141.519 de lei, arată studiul realizat de IAB România, asociaţia industriei de publicitate online, în parteneriat cu PricewaterhouseCoopers Româ-nia (PwC).
Principalele sectoare care au scăzut volumul investiţiilor în publicitatea pe internet în acest semestru au fost cel financiar-bancar şi sectorul auto, iar primul loc în topul categoriilor de advertiseri, în funcţie de volumul invesţiilor, a fost luat în acest semestru de către sectorul telecom, care a cunoscut o creştere a investiţiilor în publicitatea pe internet de 75% faţă de primul semestru 2008.
Aflat la a treia ediţie, studiul ROADS ia în calcul cifrele de vânzări directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu (regii şi publisheri independenţi).