Platformele de fake-news câştigă anual 2,6 miliarde de dolari din reclame

F.D.
Miscellanea / 15 iulie 2022

Platformele de fake-news câştigă anual 2,6 miliarde de dolari din reclame

În timp ce jurnalismul se confruntă la nivel internaţional cu o subfinanţare masivă, platformele de dezinformare câştigă, anual, 2,6 miliarde de dolari din campanii publicitare finanţate de cele mai importante companii multinaţionale, arată estimările NewsGuard, potrivit unui comunicat de presă.

Conform sursei citate, Dragoş Stanca, preşedintele BRAT, afirmă că giganţii din industria tehnologiei informaţiei au democratizat atât producţia de conţinut cât şi posibilitatea de monetizare a acestuia prin publicitate. Însă, din cauza respectivului model de business, cea mai importantă nevoie comercială a devenit cantitatea conţinutului consumat, şi, prin urmare, calitatea acestuia a scăzut progresiv.

"Cu cât produci mai multă audienţă cu atât faci mai mulţi bani. În web2.0, undeva pe parcurs, adevărul a devenit neproductiv din punct de vedere comercial. Şi atunci au apărut fake-news, clickbait şi alte metode prin care suntem, cumva, ţinuţi captivi să consumăm cât mai mult conţinut, să producem cât mai multe afişări, ca acestea să fie vândute cât mai ieftin şi să ajungă la cât mai mulţi clienţi care să plătească astfel de campanii publicitare. Deci, cumva, principiile fundamentale ale relaţiei dintre public, jurnalişti, comercial şi editorial s-au fracturat total", a afirmat Dragoş Stanca în cadrul conferinţei The Stakeborg Talks, moderată de Vlad Mercori.

Potrivit preşedintelui BRAT, în web2.0, algoritmii platformelor de social media sunt setaţi să ne ofere preponderent spre consum conţinut care ne place, determinându-ne astfel să petrecem cât mai mult timp conectaţi şi, implicit, să consumăm cât mai multe spoturi publicitare şi alte tipuri de conţinut comercial.

"Acest lucru ne duce într-o direcţie nebună în care nu mai avem răbdare unii cu alţii, nu mai ştim să deosebim dezinformarea de informaţie legitimă, credem că toţi jurnaliştii sunt corupţi şi că nimeni nu mai face conţinut cu bună credinţă ci doar din interes comercial. Toate aceste lucruri vor trebui corectate în timp," a adăugat Dragoş Stanca în cadrul dezbaterii The Stakeborg Talks.

Potrivit acestuia, prin adoptarea tehnologiei blockchain, creatorii de conţinut au capacitatea de a recâştiga încrederea publicului.

"Descentralizarea în content ar însemna, în principiu, transparentizarea totală a proceselor care pot avea impact în politicile editoriale. Acest lucru poate însemna, de asemenea, faptul că oamenii vor cunoaşte regulile jocului de la început şi că ele nu pot fi schimbate pe parcurs, fiind înscrise într-un block al unui blockchain. De exemplu, Facebook a schimbat regulile jocului de sute de ori pe parcursul contractului pe care, prin termeni şi condiţii, îl are cu toţi utilizatorii platformei.

În al doilea rând, vorbim de partea de răspundere. Poţi verifica dacă o ştire a fost modificată, dacă o fotografie, care este şi NFT, este cea originală sau dacă este trucaj. Nu mai poţi fi manipulat atât de uşor crezând că ţi se confirmă biasurile. Cred că principiile blockchainului, împreună cu etica jurnalismului hardcore, pot naşte un ecosistem mult mai sănătos," a adăugat Dragoş Stanca.

Dragoş Stanca afirmă că, într-adevăr, o mare parte din media a fost viciată şi şi-a trădat misiunea, fiind infestată de interese nelegitime, însă există în continuare jurnalism onest care serveşte interesului public, se mai arată în comunicat.

"Generalizarea este mama autocraţiei şi apoi a dictaturii. Există nuanţe: Nu toţi sunt la fel. Dau foarte des acest exemplu: Gândiţi-vă că o bună parte din redacţia de la Recorder şi o bună parte din redacţia de la Rise Project sunt oameni care au lucrat la Antena 3. Asta nu înseamnă că dacă au lucrat la Antena 3 îi caracterizează politica editorială a postului. Înseamnă că ei aveau o conştiinţă a lor, au plecat şi şi-au făcut treaba în continuare. Generalizarea şi lipsa de atenţie la nuanţe e incredibil de dăunătoare", avertizează Dragoş Stanca.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb