POSTUL GADGETARULUI S-A TERMINAT  Vin trei zile de "Black FraierDay"

CRISTIAN DOGARU
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 20 noiembrie 2015

Vin trei zile de "Black FraierDay"

În religia consumismului global, Black Friday a înlocuit sărbătorile tradiţionale şi ţine 3 zile, precum Paştele sau Crăciunul (20-22 noiembrie). Trei zile de desfătări şi discounturi pentru care amatorii de tehnologie s-au pregătit cu post negru (n-au mai cumpărat nimic din octombrie) şi review-uri fierbinţi.

Câţi se mai gândesc în Joia mare a marketingului - aproape de intrarea în Vinerea negră a achiziţilor în orb din online - că nicio minune nu ţine 3 zile, iar dacă ar fi fost vorba cu adevărat de chilipiruri ar fi fost de ajuns şi 30 de minute pentru epuizarea stocurilor şi cuvintelor de laudă la adresa retailerilor/producătorilor sătui de obiectele depăşite moral din stocuri?

Căci până la urmă la asta se reduce totul: deşertăciunea lichidării de stocuri cu pretenţia de eveniment caritabil şi târg de oportunităţi tehnologice.

Avem, deci, Black Friday pe 20 noiembrie (deşi strategii eMag au luat în calcul la un moment dat o rebranduire în Hope Friday sau Black Friday, potrivită cu contextul intern/extern) şi din nou cu un decalaj de o săptămână faţă de varianta "ortodoxă" din SUA. Ba, în cazul Altex, de aproape 3 săptămâni, având în vedere că marea soldare a început la Altex cu discount - a debutat din 1 noiembrie şi continuă cu bonus - se încheie pe 30 noimebrie. Ce campanie de reduceri este aceea care ţine o lună întreagă?

De ce n-o permanentiza evenimentul retailerul dacă îi place aşa de mult, să o ţinem din reducere în reducere tot timpul, înghesuindu-ne doar 2-3 zile din an să cumpărăm la preţurile de listă, ca să nu uităm cum e? Pe de altă parte, Altex a inventat conceptul de "Black Friday de vară/primăvară", aşa că n-ar trebui să ne mire până la urmă campania dilatată de acum...

Cine mai crede în poveşti cu zâne legate de oportunităţile Black Friday să descarce extensia "Istorie preţ eMag" din browserul Chrome şi să contemple apoi cum au variat preţurile de-a lungul anului. O să observe o evoluţie în valuri, cu scăderi conjuncturale în timpul unor campanii de disconturi şi urcări apoi grăbite la preţul de listă. Iar în cazul Black Friday disconturile mult-aşteptate se raportează invariabil la preţul de listă, preţul maximal la care s-a vândut produsul ever, de aici zecile de procente din discounturi.

O tempora!

Cu smerenie voi depăna acum câteva amintiri personale de la Black Friday-ul 2014, fie-i numele lăudat. Aviz amatorilor. De cu seară, pe mai multe blogguri de tehnologie, curgeau informaţii "pe surse". De fapt, o scurgere interesată de ponturi din partea retailerilor, care doreau "frăgezirea" masei de dependenţi de reduceri. Minune, aflu cu ore bune înainte că la eMag se "întrupează" laptop-ul de 15,6 inch şi ledul tv de 80 de cm la incredibilul preţ de 499 lei, sfânta reducere de 50%!

Plin de evlavie, mi-am lăsat şi eu sacoşa virtuală în faţa magazinului online, încă de la ora 6 dimineaţa. Era la mintea cocoşului că nu vor începe în miezul nopţii şi nici la 8 dimineaţa, când se buluceşte corporatistul spre job, ci vor alege ora la care tot mai mulţi credincioşi în ale discounturilor se pot afla pe site. Şi au început, sfinte Android, la 7. Numai că de atâtea rugăciuni depuse în mediul sensibil din on-line conexiunea s-a înfundat, iar când traficul a intrat în normal, peste 5 minute, promoţiile-minune dispăruseră. Se ridicaseră la cer, rămânând doar în amintirea noastră. Ce păcat, mă autosugestionasem să cred că voi asista la ceva similar multiplicării pâinii şi peştilor pentru credincioşi, din 2-3 zeci de produse cu preţuri reduse cu tam-tam să se facă nenumărate, ca să astâmpere pofta zecilor de mii de nevoiaşi în ale chilipirurilor. Lăsând gluma la o parte, cam asta se întâmplă peste tot, nu doar la eMag. Marile reduceri se termină aproape instantaneu pentru că sunt totuşi relativ puţine produse pentru care retailerul/producătorul ar fi dispuşi să piardă bani, dar destule pentru a funcţiona ca nişte cârlige de marketing. Atrag amatorii de reduceri, mulţi dintre aceştia hotărându-se apoi să ia totuşi ceva la Black Friday-ul lăudat ca să nu plece cu mâna goală acasă şi gustul înfrângerii pe buze. În plus, marile reduceri sunt rareori la produse de top, fiind în majoritatea cazurilor obiecte în drum spre casare sau upgradare. Televizorul de 500 de lei de anul trecut de la eMag a dispărut între timp din ofertă, fiind o variantă modestă fără tunere TV, iar laptopul cu acelaşi preţ avea cea mai sărăcuţă configuraţie posibilă, cu doar 2G de RAM (ca destule smartphone-uri din 2015) şi fără unitate optică.

Sfaturi ANCOM pentru utilizatorii care "vânează" oferte speciale de Black Friday

Utilizatorii de servicii electronice şi comunicaţii din România trebuie să verifice întotdeauna cu stricteţe ofertele speciale pe care operatorii le scot pe piaţă, lucru valabil inclusiv de Black Friday, atenţionează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat.

Arbitrul pieţei locale de telecom precizează că, indiferent dacă este vorba despre un smartphone sau o tabletă cu o reducere substanţială, la achiziţionarea unui abonament pentru servicii de telefonie sau internet, ar fi bine ca utilizatorii să verifice o serie de aspecte, potrivit Agerpres.

Printre acestea se află informaţii despre gradul de acoperire, în cazul telefoniei şi internetului mobil (informaţie care poate fi obţinută direct din magazinele/casieriile furnizorului sau consultând hărţile de acoperire disponibile pe site-ul acestuia), disponibilitatea serviciului în zona lor, în cazul telefoniei şi internetului la punct fix, valoarea abonamentului lunar, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul), tarife pentru apeluri internaţionale, câte minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor, perioada minimă pentru care se angajează să nu renunţe la contract sau despre taxele pe care ar trebui să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen.

De asemenea, utilizatorii trebuie să se informeze cu privire la termenul de instalare/activare a serviciului; cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază; la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale; dacă telefonul achiziţionat împreună cu serviciul este codat în reţea; unitatea minimă de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.); dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.); condiţiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum şi tarifele aplicabile.

Potrivit ANCOM, utilizatorii pot verifica şi valoarea medie naţională a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe www.netograf.ro, la secţiunea Statistici.

Totodată, secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Evenimentul de shopping Black Friday se derulează în România, atât în mediul online, cât şi offline, în perioada 20 - 22 noiembrie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb